Amb aquestes iniciatives el que es pretén és atendre les necessitats i millorar els problemes dels barris, perquè la idea es basa, entre altres procediments, en mapatges urbans on les persones que han participat han plasmat les seues propostes situant-les geogràficament per a aconseguir millors serveis en la localitat. Entre les propostes està atorgar una major importància al turisme, aconseguint un altre sector diferent del ja establit en la comarca, fent partícip a un altre tipus de turisme com per exemple, els boho’s, un turisme més selecte i burgés que farà que milloren les condicions a Sagunt pel seu nivell adquisitiu.
El regidor delegat de Participació Ciutadana ha mostrat la planificació que han realitzat en els últims mesos i la que està prevista en un futur pròxim, centrant-se en els informes de diagnòstic de les persones que han participat. Segons les declaracions de Pablo Abelleira: “És una forma nova de fer política per a acostar-nos als ciutadans, els mesos anteriors ens hem centrat molt a fer informes de diagnòstics”. També ha destacat els cursos que es van fer encaminats a les associacions, afegint: “els tres nous cursos que hem organitzat estan sobretot encaminats a les associacions perquè s'han d'adaptar a les noves normes de la llei de transparència, sobre com poden adaptar-se a aquestes normes, com poden complir amb les seues obligacions administratives i comptables i sobre la manera d'aconseguir ser molt més obertes a la resta de les associacions”.
La primera fase de diagnòstic de necessitats i propostes que s'han generat a través del pla estratègic de participació ciutadana, ha sigut realitzat amb l'engegada de tallers, jornades, comissions de seguiment, instal·lacions en l'espai públic, documentals audiovisuals i mapatges, que han tingut com a objectiu mobilitzar a la ciutadania perquè participe i col·labore en els processos de presa de decisions polítiques sobre la base de dinàmiques democràtiques.
Un altre dels aspectes destacables és la presentació de la segona fase dels mapatges urbans, que s'ha convertit en una eina fonamental no solament per als ciutadans i ciutadanes sinó també per als departaments municipals com els d'Urbanisme, Turisme, Manteniment i Serveis.