La Marjal dels Moros acollirà tres voluntariats organitzats per la Colla Verda
Estes activitats seran els dies 31 de gener, 28 de febrer i 28 de març
La Regidoria d'Habitatge impulsa complexos residencials comunitaris per a persones de més de 65 anys amb l'objectiu de “garantir la seua autonomia i evitar la soledat no desitjada”

L'Ajuntament de Sagunt continua impulsant la construcció a la ciutat com a part de la seua estratègia per a garantir “un habitatge suficient i assequible per a totes les persones”. En esta ocasió, des del consistori es treballa en solucions residencials pensades per a les persones de més de 65 anys. Concretament, a través de la cessió de terrenys per a desenvolupar projectes de cohousing sènior.
Així, des de l'Ajuntament de Sagunt es planteja facilitar solars per a la posada en marxa d'iniciatives “que donen lloc a complexos dirigits a persones majors, amb habitatge particular, però enfocament comunitari”. “És un model molt interessant des del punt de vista de l'autonomia personal, al mateix temps que s'evita la soledat no desitjada i es garantixen unes cures suficients”, ha explicat l'alcalde de la ciutat, Darío Moreno.
En este sentit, des del consistori ja s'està treballant amb cooperatives sense ànim de lucre amb interés a dur a terme este tipus projectes constructius. La filosofia darrere d'este model d'habitatge és disposar, en un mateix complex, de servicis específics per a atendre les necessitats de les persones majors i espais de socialització compartits. Enfront del model tradicional de residències per a majors, amb estes cooperatives cada persona disposaria d'una casa pròpia.
Segons la regidora d'Habitatge i Serveis Socials, Nuria Carbó, atendre les necessitats de les persones majors és “prioritari”. “És una qüestió transversal, que es treballa des de diferents departaments, per a garantir una correcta atenció i promoure l'envelliment actiu”, ha explicat. “En este cas, la finalitat és donar lloc a espais de convivència que, d'una banda, respecten la independència i privacitat, amb habitatges individuals, però amb espais comuns, com a biblioteca, horts o gimnàs, i servicis compartits, per exemple, d'atenció sanitària”.
La mesura s'afig a les diferents iniciatives en les quals està treballant l'Ajuntament en matèria d'habitatge. Entre les quals, l'impuls al parc públic, l'execució d'ordres d'edificació o l'increment de l'IBI a grans propietaris que disposen d'habitatges buits, fora del mercat, durant més de dos anys.
Estes activitats seran els dies 31 de gener, 28 de febrer i 28 de març
El pas del municipi per este important aparador ha sigut sobri, mantenint el respecte pel dol després dels accidents ferroviaris dels últims dies
L'òrgan, que representa tota la comunitat educativa, ha acordat també la finalització del curs escolar el 22 de juny