La Regidoria de Biblioteques amplia l'horari de les sales d'estudi de cara a l'època d'exàmens
Estos espais estaran oberts entre les 9 i l’1 de la matinada des de dilluns que ve 19 de maig fins el 26 de juny
En les mateixes dates també està programada la 2a Fase de la Lliga de Clubs Iberdrola d'esta disciplina esportiva
El Campionat de Gimnàstica Rítmica en Edat Escolar es disputarà al pavelló poliesportiu Port de Sagunt entre el dimecres 21 de maig i el diumenge 25 amb la participació de 17 equips autonòmics en la modalitat individual femení, així com en la categoria de conjunts. D'igual mode, este pavelló també acollirà del 22 al 25 de maig la 2a Fase de la Lliga de Clubs Iberdrola en la qual competiran 54 formacions agrupades en la 1a, 2a i 3a divisió d'esta modalitat esportiva. L'entrada als esdeveniments serà gratuïta.
En la presentació de sengles esdeveniments esportius han estat presents l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno; el regidor d'Activitat Física, Salut i Esports, Javier Timón; la directora i coordinadora de Gimnàstica Rítmica de la Federació Espanyola de Gimnàstica, Nancy Usero; la presidenta de la Federació de Gimnàstica de la Comunitat Valenciana (FGCV), Concepción Rico; la vicepresidenta de la Federació de Gimnàstica de la Comunitat Valenciana, Cristina García; altres membres de la FGCV, i el president del Club Gimnàstica Morvedre, Luis Marín.
Javier Timón ha remarcat la importància del “treball conjunt” entre federacions, clubs i l'Ajuntament, atés que contribuïx a “la promoció dels clubs i a donar visibilitat al seu treball”. A més, també servix per a visibilitzar Sagunt com “una ciutat de l'esport”. “Molta gent ens ha conegut a través de l'esport i, després, s'han convertit en turistes que ens visiten, fomentant el turisme de qualitat”, ha afegit.
Així mateix, Timón ha assegurat que estos campionats posen el focus també en l'esport de base i l'esport inclusiu, la promoció del qual “és un dels objectius de l'Ajuntament”. Finalment, ha definit el pavelló poliesportiu Port de Sagunt com un “marc incomparable” on celebrar estos esdeveniments i del qual l'Ajuntament se sent “orgullós” pel que suposa per a la ciutat.
Per la seua banda, Nancy Usero ha posat en valor que durant els dies que duren els esdeveniments hi haurà una “representació de gimnastes olímpiques de renom” i una exhibició tant del conjunt sènior nacional com del júnior, que estan preparant els campionats d'Europa. D'altra banda, respecte al Campionat en Edat Escolar ha expressat que és “una de les competicions més boniques, amb les gimnastes promeses que en un futur acabaran representant-nos a escala internacional”. Nancy Usero també ha destacat la participació de gimnàstica inclusiva: “Tindrem 10 gimnastes de 10 federacions autonòmiques que sumaran els seus exercicis amb la resta dels equips. És un pas molt important i comença ací, a Sagunt”.
Finalment, Concepción Rico reconeix que “no és fàcil” organitzar este tipus d'esdeveniments i ha ressaltat: “Que ens visiten l'equip nacional sènior i l'equip júnior és una cosa extraordinària”.
Estos espais estaran oberts entre les 9 i l’1 de la matinada des de dilluns que ve 19 de maig fins el 26 de juny
L'Ajuntament de Sagunt ha organitzat este projecte per a commemorar el XX aniversari del Dia Mundial contra la LGTBIQA+fòbia
Últimes conferències, recreacions i tallers d'una programació que contribuïx a la candidatura de Sagunt a ser Patrimoni de la Humanitat