La Corporació Municipal de Sagunt es reunirà este dijous en el Ple ordinari de juny
Serà a les 17 hores i la ciutadania podrà seguir-lo en directe a través de YouTube, les xarxes socials i de manera presencial
La campanya busca augmentar les ressenyes dels establiments del municipi en el principal motor de busca i també contempla el reconeixement als establiments amb més valoracions
La Regidoria de Comerç i Mercats de l'Ajuntament de Sagunt, en col·laboració amb les principals associacions de comerciants del municipi, ha llançat la campanya Compra i valora el comerç local, amb la qual es pretén augmentar les ressenyes dels establiments comercials de la ciutat en Google Maps, el principal motor de busca a Espanya.
Per a aconseguir esta finalitat se sortejaran huit premis de 300 euros, repartits en tres períodes, entre les persones que participen en la campanya publicant les seues ressenyes de la forma indicada en les bases de la promoció (disponibles en la Seu Electrònica de l'Ajuntament i en el Portal del Comerç Sostenible de Sagunt). A banda d'això, la iniciativa també contempla el reconeixement especial als cinc establiments més valorats en cada etapa i una menció especial al més destacat.
La campanya es desenvoluparà entre els mesos de juny i desembre de 2025 i estarà dividida en tres períodes promocionals, cadascun enfocat a diferents sectors: de juny a agost el protagonisme el tindran l'oci, l'estètica i la salut; entre setembre i octubre, l'alimentació i la llar; i, finalment, els mesos de novembre i desembre se centraran en els negocis de moda i festa.
Per a participar-hi, les persones consumidores hauran de realitzar una compra en un comerç local dins del període corresponent, publicar una ressenya en el perfil de Google Maps de l'establiment i, finalment, registrar la seua participació a través de la plataforma Easypromo, disponible mitjançant codi QR en els propis establiments o en els perfils de Facebook i Instagram de la Regidoria de Comerç i Mercats.
Estes ressenyes serviran, així mateix, per a elaborar una sèrie d'anuncis publicitaris que s'elaboraran en cada període prenent-les com a base per a promocionar els comerços puntuats pels usuaris i usuàries mitjançant els seus comentaris reals.
La regidora de Comerç i Mercats, Natalia Antonino, ha presentat este dilluns la campanya en companyia del dissenyador d'esta, Jaime Pire, de l'empresa Copiloto, i en presència de representants de les principals associacions de comerciants del municipi.
“Volem retornar el comerç local al lloc que mereix: el de ser part essencial de la nostra identitat com a ciutat. Esta campanya no sols impulsa les vendes, també posa en valor el tracte pròxim, la confiança i el compromís que caracteritzen als nostres comerciants”, ha afirmat l'edila.
“D'esta manera aconseguim unir la presència física en botiga, la compra, amb la digitalització i amb la ressenya, que és una aposta a llarg termini per a millorar la imatge dels comerços de Sagunt”, ha explicat, per la seua banda, el dissenyador de la campanya durant la seua intervenció, en la qual ha detallat el procés d'elaboració de la mateixa i les accions previstes.
Esta iniciativa és una estratègia impulsada per la Regidoria de Comerç i Mercats de l'Ajuntament de Sagunt que aposta per posar en valor i digitalitzar el comerç local del municipi. La idea té un doble objectiu: d'una banda, mostrar l'extensa varietat i qualitat dels comerços locals de Sagunt; i, per una altra, fomentar l'ús de les ferramentes digitals perquè els nous consumidors descobrisquen l'oferta de la seua ciutat i aposten pel comerç de proximitat.
Amb l'ànim d'aconseguir estes metes s'utilitzaran diferents ferramentes digitals i xarxes socials: Google Maps, els perfils socials del departament de Comerç i Mercats en Facebook i Instagram, i l'aplicació EasyPromo per a registrar la participació de la ciutadania.
Tenint en compte la creixent consciència social cap al xicotet i mitjà comerç, esta promoció naix amb l'objectiu d'augmentar les vendes, fomentar la visibilitat i enfortir la confiança del consumidor en el teixit comercial de la ciutat, tot això mitjançant un original sistema de participació que premia tant la clientela com els establiments més actius en la xarxa.
Serà a les 17 hores i la ciutadania podrà seguir-lo en directe a través de YouTube, les xarxes socials i de manera presencial
Enguany, el servici estarà operatiu del 4 de juny al 21 de setembre, amb el corresponent reforç durant els mesos de juliol i agost
L'Ajuntament de Sagunt escolta la plantilla davant la decisió de l'empresa de dur a terme un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO)