EDUCACIÓ

La Regidoria d'Educació reconeix l'alumnat participant en els V Premis Fem Futur FP

Com cada any, es va celebrar un acte de lliurament de diplomes per part de l'Ajuntament en col·laboració amb Secot

La Regidoria d'Educació de l'Ajuntament de Sagunt va entregar este dimecres, en col·laboració amb l'Asociación Seniors Españoles para la Cooperación Técnica (Secot), els diplomes que reconeixen el treball de l'alumnat participant en la V edició dels premis Fem Futur FP.

El regidor d'Educació, Raúl Palmero, va ser l'encarregat d'obrir l'acte de lliurament d'estos distintius i l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, el responsable de la clausura d'esta cita en la qual també va estar present el regidor d'Indústria, Noves Tecnologies, Universitat, Ciència i Innovació, Toni Iborra. Després de l'obertura i com a pas previ a este reconeixement als i a les estudiants, l'enginyera tècnica i emprenedora Eva Rodríguez, cofundadora de Vi2WEB, i l'enginyer químic i assessor sènior de Secot Juan Carlos López van oferir la xarrada Emprender desde aquí: raíces, retos y razones.

El primer edil va destacar “el talent” de l'alumnat de Formació Professional de la ciutat i va donar l'enhorabona a les persones premiades. “És molt important reivindicar la Formació Professional com una ferramenta que contribuïx a l'avanç de la nostra ciutat. En un moment de creixement econòmic i expansió industrial com el que vivim és especialment rellevant comptar amb una xarxa sòlida de Formació Professional. L'FP és garantia d'oportunitats laborals per a la joventut, amb treballadores i treballadors molt preparats, que donen resposta a les demandes del mercat laboral. També és garantia d'enfortiment del teixit empresarial de la ciutat, al qual dotem del talent qualificat que necessita per a ser més competitiu i innovador", va manifestar Moreno.

El regidor d'Educació, per la seua banda, va lloar la labor de Secot: “Exercix una meravellosa tasca amb els i les nostres jóvens estudiants per a la creació d'empreses tan innovadores i intentar que progressen en el món laboral”. Per a Palmero, “és fonamental que aprenguen dels coneixements” dels sèniors “per a saber orientar-se, organitzar-se i realitzar un camí”. En la seua opinió, “és molt important que es deixen aconsellar per este personal que de manera altruista fa esta faena d'acompanyament i assessorament”.

Tretze alumnes d'FP del municipi van recollir sengles diplomes, entregats tant pel Consistori com per l'associació Secot, en reconeixement a la seua participació i als projectes que van presentar. Concretament van ser cinc els projectes que van competir en el certamen, quatre de l'IES Camp de Morvedre i un del CIPFP La Laboral.

Les idees eren variades, ja que hi havia un negoci de perruqueria i tatuatges, Ink & Cuts; un de moda, Qué me pongo; un d'alimentació saludable, On the Way Recipes; una plataforma en línia de mercats locals, Terra Market; i una aplicació d'ajuda per a la mobilitat de persones amb discapacitat i mobilitat reduïda, Movi & Go, que va quedar finalista, desenvolupat per María Pilar Moncho, Isadora Cerdà i Vanessa Fuentes, del CIPFP La Laboral.

Esta quinta edició dels premis Fem Futur va comptar amb la participació de 247 alumnes de tota la Comunitat Valenciana amb 88 projectes presentats, dels quals huit van passar a la final i tres van resultar premiats. A Sagunt i el Port de Sagunt, 44 equips de treball de 16 centres van participar amb 19 projectes, dels quals dos van arribar a la final. L'acte va comptar també amb la col·laboració de Caixa Popular.