MOBILITAT URBANA

L'Ajuntament de Sagunt reclama a la Generalitat “solucions immediates” en el servici d'autobús interurbà

L'ATMV es compromet a incorporar tres autobusos de reforç de manera estructural i traslladarà al consistori “mesures concretes” la setmana vinent

L'Ajuntament de Sagunt continua exigint millores en el nou contracte de servici d'autobús interurbà. L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, i el regidor de Mobilitat Urbana, Javier Raro, han mantingut, hui, una reunió amb el director gerent de l'Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV), José Antonio Moreno, per a reclamar “solucions immediates” a les nombroses incidències registrades.

Des de la posada en marxa del servici, el 16 de maig, l'Ajuntament de Sagunt ha estat canalitzant les queixes ciutadanes. “Des de llavors, s'han remés informes i emails a l'ATMV, encara que la nostra voluntat sempre ha sigut poder seure'ns i abordar els problemes amb l'autoritat competent, perquè la situació no és sostenible”, ha explicat l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno.

Així, la trobada amb l'organisme responsable, dependent de la Generalitat, arriba “després de la recepció de més de 250 queixes ciutadanes que fan referència, sobretot, a la falta de freqüències i la conseqüent massificació dels autobusos, amb gent que viatja dempeus i molta altra que, directament, es queda en la parada sense poder pujar”. A més, segons s'explica des del consistori, també existixen problemes de falta d'informació, “amb horaris incomplets o confusos, i amb supressió de servicis sense justificació ni previ avís a les persones usuàries”.

“La nostra ciutat ha crescut molt en els últims cinc anys i això implica una major demanda en el servici d'autobús que ens connecta amb València i amb altres municipis de la nostra comarca i de l'Horta Nord”, ha detallat el regidor de Mobilitat Urbana, Javier Raro. “El nou contracte ha de donar resposta a esta nova realitat. És intolerable que existisquen franges de diverses hores sense autobús i inaudit que la gent, sobretot, estudiants i persones treballadores, es quede tirada perquè ja no cap dins del vehicle”, ha exigit Raro.

En este sentit, des de l'Ajuntament de Sagunt, s'ha reclamat “una revisió de parades, horaris i freqüències, per a adaptar-los a les necessitats del municipi”. Així mateix, el consistori ha demandat un “reforç regular d'autobusos en les franges horàries amb més afluència de persones”. Sobre la supressió de servicis sense causa justificada, “s'ha demanat a l'ATMV tota la informació i màxima supervisió al respecte, perquè les persones usuàries notifiquen incidències tant en la línia nocturna com en la 114 i 116”.

Nous reforços en horari de vesprada

“Esperem que les nostres demandes no caiguen en sac foradat. L'ATMV era coneixedora dels problemes i ens han indicat que ja estan treballant per a resoldre totes les incidències que s'estan produint”, ha detallat l'alcalde de Sagunt. Entre les solucions proposades, dos nous reforços direcció València-el Port de Sagunt en horari de vesprada, que se sumaran al ja existent, i que s'incorporaran al servici de manera regular. A més, segons el primer edil, “l'ATMV s'ha compromés a traslladar-nos la setmana que ve noves accions concretes que donen solució als problemes que hem plantejat”.

Respecte a l'accés a la informació, segons han traslladat els responsables de l'ATMV, s'està treballant en una app que facilite al màxim la consulta dels horaris i oferisca informació en temps real. Una vegada estiga implantada, es procedirà també a la posada en funcionament de les pantalles en les parades.

“En qualsevol cas, des de l'Ajuntament de Sagunt seguirem molt vigilants amb el funcionament de les línies d'autobús interurbà i, per descomptat, demanem a la ciutadania que continue informant-nos de qualsevol qüestió a través del formulari que hem habilitat”, ha conclòs Moreno.