JOVENTUT I INFÀNCIA

El projecte 'IncluDiver Fest' de la Regidoria de Joventut i Infància ja està en marxa

Es tracta d'una iniciativa dirigida a persones dels centres ocupacionals de la ciutat

La Regidoria de joventut i Infància, en línia amb la Llei de Joventut que establix la corresponsabilitat de les administracions públiques per a garantir el dret universal a un oci educatiu i de qualitat, ha dissenyat un projecte d'oci inclusiu, anomenat IncluDiver Fest.

L'escolta activa amb els grups dels centres ocupacionals i el CEE Albanta ha permés conéixer quines són les seues necessitats i desitjos respecte al gaudi del seu temps lliure. Una cosa unànime en tots els grups és la falta d'activitats dissenyades pensades en les seues preferències i adaptades. També és significatiu el seu gran entusiasme, vitalitat i ganes de realitzar activitats fora del temps de treball dels centres ocupacionals o lectiu, i la dificultat per a veure's fora.

Una vegada coneguda la situació, des de la Regidoria de Joventut i Infància s'ha començat a treballar amb la complicitat dels centres Sant Cristòfol, Socoltie i Albanta en uns equips absolutament implicats en el benestar dels grups de jóvens. Els centres han contribuït a la creació i motivació dels grups, el contacte amb les famílies i el transvasament de la informació.

Esta aventura ha començat creant un grup de 27 jóvens entre els tres centres i l'equip de professionals del departament amb dos primeres alternatives de cap de setmana, una sessió de cinema dissabte passat, 14 de juny, i un vespreig al Casal Jove del Port de Sagunt el 20 de juny.

Per a la sessió de cinema es va comptar amb la col·laboració del parc comercial VidaNova Parc, que va assumir el cost integral de les entrades als cinemes Yelmo. L'activitat va ser un èxit rotund i el grup va traslladar la seua alegria per formar part d'esta eixida i va ser una experiència molt gratificant.

La idea és consolidar esta iniciativa amb el disseny d'un calendari estable i atractiu des d'octubre fins a juny.