PLATGES

El Ministeri de Transició Ecològica trau a licitació la regeneració de les platges d'Almardà, Corint i Malva-rosa

Es destinen quasi 68 milions d'euros (IVA inclòs) al dragatge d'arena per a la seua reposició, la restauració de dunes, millores d'accés i la construcció d'espigons

El Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, a través de la Secretaria d'Estat de Medi Ambient, ha publicat l'anunci de licitació dels treballs de regeneració de les platges d’Almardà, Corint i Malva-rosa. El projecte, que inclou també la rehabilitació de platges de Canet d'en Berenguer, Sueca i Cullera, s'emmarca en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), i té un pressupost base de licitació de 55.961.228,47 euros, que amb l'IVA inclòs ascendirà a 67.713.086,45 euros.

Els treballs consistiran en el dragatge d'arena procedent del banc submarí situat enfront de la costa de Cullera i Sueca mitjançant succió des de zones amb una profunditat mínima de 14 metres per a posteriorment reposar esta arena en les zones a intervindre. Esta actuació es complementarà amb mesures ambientals com la restauració dunar i també amb millores d'accés i la construcció d'espigons que contribuïsquen a frenar la regressió de les platges provocada per l'erosió.

El termini estimat d'execució de les obres serà de 5 mesos des del moment de la signatura del contracte, que no serà abans de mitjan setembre.

Les ofertes es podran presentar per via electrònica a través del perfil del contractant de la Plataforma de Contractació del Sector Públic fins a les 23.59 hores del dia 23 de juliol. En la mateixa plataforma pot trobar-se l'anunci de licitació i el document de plecs, des d'on estan disponibles per a la seua descàrrega el plec de prescripcions tècniques i el de clàusules administratives amb tota la informació necessària sobre el projecte i el contracte.

Una intervenció molt sol·licitada

“Hui, es fa un pas avant cap a la necessària regeneració de les nostres platges”, ha valorat l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno. “És una bona notícia per al nostre municipi. Des de l'Ajuntament de Sagunt hem estat treballant amb les associacions i la ciutadania perquè este projecte fora prioritari. El Ministeri continua complint amb el que ens està manifestant els últims mesos, ja hi ha projecte modificat sobre la base de la DIA, hi ha pressupost suficient i ara hi ha licitació en marxa”, ha explicat.

Així mateix, el primer edil, ha remarcat la necessitat "d'executar les obres abans de juny de 2026”. “El nostre objectiu ara és que es complisquen els temps i tot el procés s'agilitze al màxim. Les licitacions, més encara per imports tan elevats, són complexes i poden tindre problemes, així que farem seguiment continu de la situació. Necessitem mesures urgents per a frenar el seu retrocés i recuperar unes platges d'arena de qualitat, amb un ample estable”, ha afegit Moreno.

“És una molt bona notícia per a la nostra ciutat i per al litoral nord, per a les nostres platges”, ha manifestat, per la seua banda, el regidor de Platges, Roberto Rovira, per a qui es tracta "d'un pas molt important que haguera sigut impossible sense la lluita constant de les associacions veïnals”.

“Per part de l'Ajuntament seguirem molt de prop el procés de licitació. Esperem que puga executar-se com més prompte millor i continuarem exigint mesures al Ministeri perquè totes les actuacions que es facen a les platges siguen a llarg termini per a garantir la seua qualitat i la conservació del nostre litoral”, ha conclòs l'edil.