L'Ajuntament de Sagunt buscarà signar un conveni de col·laboració amb l'Acadèmia Valenciana de la Llengua

Les iniciatives conjuntes consistiran a retolar vies urbanes, potenciar l'oficina de promoció lingüística o programar la meitat de l'oferta cultural local en valencià, entre altres

L'Ajuntament de Sagunt instarà l'Acadèmia Valenciana de la Llengua a iniciar els tràmits necessaris per a signar un conveni de col·laboració entre totes dos entitats amb la condició de fomentar el coneixement i l'ús del valencià mitjançant diferents accions.

La moció, presentada pel grup municipal Compromís per Sagunt i defensada per la seua regidora, Maria Josep Soriano, va ser aprovada amb els vots a favor de PSOE i Compromís per Sagunt. Es va abstindre Iniciativa Porteña i van votar en contra de la moció PP i Vox.

Esta iniciativa comportaria la posada en marxa de diverses accions conjuntes com retolar les vies urbanes –incloent camins, carreteres, barrancs, rius, partides, urbanitzacions o dependències municipals–, garantir la versió en valencià del web municipal, potenciar l'oficina de promoció lingüística, facilitar instal·lacions per a la celebració d'actes organitzats per l'AVL o oferir almenys el 50 % de la promoció cultural local en valencià, entre altres compromisos.

Amb això, Sagunt se sumaria a una llista d'aproximadament una vintena d'ajuntaments que ja han pres esta determinació per la llengua en conjunció amb este ens les funcions del qual són, entre altres, determinar i elaborar la normativa lingüística de la llengua valenciana i vetlar pel seu normal ús.