
Este dissabte, 6 de setembre, el Port de Sagunt es convertirà en epicentre del triatló femení amb la celebració d'un esdeveniment únic organitzat per la Federació Valenciana de Triatló, en col·laboració amb el Club Morvedre Triatlón i l'Ajuntament de Sagunt, en el marc del programa Lideresas Amazonas.
La participació en esta cita, que tindrà lloc de 9.00 a 12.00 hores en el Pantalà, un indret privilegiat per a la pràctica esportiva, és gratuïta i està oberta a totes les dones majors de 18 anys, sense importar el seu nivell esportiu. Les inscripcions han de formalitzar-se a través de la pàgina web oficial del programa.
“Des de l'Ajuntament de Sagunt rebem amb una enorme satisfacció esta iniciativa que porta la Federació Valenciana de Triatló a la nostra ciutat, pel que suposa com a reconeixement del suport que prestem a l'esport i l'excel·lència esportiva que representem, pel reconeixement al treball que realitzen els nostres clubs i, especialment, pel suport que traslladen estes iniciatives a l'esport femení, objectiu que compartim amb la pròpia Federació i també amb el Club Morvedre Triatlón”, ha manifestat el regidor d'Activitat Física, Salut i Esports, Javier Timón.
Per la seua part, la presidenta i directora tècnica de la Federació Valenciana de Triatló, Vanessa Huesa, ha destacat que “Sagunt i el Club Morvedre Triatlón sempre han sigut un referent” en este esport, “especialment en la promoció de l'esport base i femení”, segons ha explicat. “Li devíem un esdeveniment així a este club i a esta ciutat, i no hi ha millor lloc que el nou pantalà del port per a celebrar-lo”, ha agregat.
També s'ha pronunciat el president ixent i membre fundador del Club Morvedre Triatlón, Ximo Catalán: “Que reconeguen el nostre treball com a entitat amb esdeveniments d'este nivell és increïble. A només dos setmanes del Triatló Sagunt que ja està batent rècords d'inscripció en la seua primera edició a la platja d'Almardà, que enguany serà Campionat Autonòmic de Triatló Olímpic, este esdeveniment representa un tancament perfecte d'etapa per a mi com a president del club”.
Per a Català es tracta d'un “esdeveniment únic” i “una bona oportunitat perquè les dones puguen enganxar-se a este meravellós esport”, així com per a “continuar promocionant l'esport femení, l'esport base” i que la ciutat “siga un referent tant organitzativament parlant com en este tipus de promoció de l'esport”.
Lideresas Amazonas és un programa integral dissenyat per a fomentar el desenvolupament de la dona en el món del triatló, promovent la salut, l'esport i el benestar com a pilars fonamentals. En esta edició, el projecte es renova i incorpora activitats complementàries com ara pilates, ioga i tallers de prevenció de lesions esportives, ampliant així el seu abast més enllà de les tres disciplines del triatló.
Els objectius del programa són fomentar la salut a través de l'esport, crear una comunitat esportiva que tinga el triatló com a eix central, educar en hàbits saludables mitjançant tallers i xarrades, i demostrar que el triatló és per a totes.
Totes les participants comptaran amb assegurança d'accidents i estaran guiades per personal qualificat. A més, l'activitat estarà dirigida per la presidenta i directora tècnica de la Federació Valenciana de Triatló, Vanessa Huesa.