La campanya sobre separació de residus, 'Mirada Circular', conscienciarà la ciutadania en zones recreatives i mercats
Esta iniciativa de la Regidoria de Medi Ambient durà a terme quatre activitats durant els pròxims mesos
L'alcalde de Sagunt i el regidor de Mobilitat Urbana es reunixen de nou amb els responsables de l'ATMV per abordar la situació del transport interurbà
L'Ajuntament de Sagunt persistix en la seua intenció d'acabar amb els problemes del servici d'autobús interurbà que gestiona l'Autoritat de Transport Metropolità de València (ATMV), dependent de la Generalitat Valenciana. Este mateix matí, l'alcalde del municipi, Darío Moreno, i el regidor de Mobilitat Urbana, Javier Raro, han mantingut, de nou, una reunió amb el director gerent de l'ATMV, José Antonio Moreno, per a abordar la situació del servici.
Les demandes exposades per l'Ajuntament de Sagunt fan referència, principalment, “als problemes de massificació que es continuen experimentant, especialment, en les franges d'entrada i eixida del treball i la universitat”. Així, des del consistori, s'ha fet saber que “la situació no ha millorat des de l'entrada en vigor de la nova concessió, el mes de maig, malgrat les nombroses converses que hem mantingut i a les incidències que hem anat remetent, pràcticament, cada setmana”.
A més d'això, Moreno i Raro també han posat l'accent “en l'incompliment recurrent d'horaris i la supressió de servicis sense causa justificada”, una circumstància que “mina la confiança de la ciutadania en el transport públic i incentiva l'ús del vehicle privat, just el contrari del que perseguim amb les nostres polítiques de mobilitat sostenible”.
Un servici fiable i millora de la informació
“No ens valen més pegats, ni excuses. Necessitem un servici d'autobús a València que realment done resposta a la demanda existent i no deixarem d'insistir fins que vegem solucions”, ha expressat l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno. Davant les exigències del consistori, des de l'ATMV s'han compromés a incorporar els reforços puntuals com a estructurals, una cosa “insuficient” per a l'Ajuntament.
“Necessitem un servici fiable, informació en les parades, que l'app funcione i, sobretot, que es complisquen els horaris i que s'incrementen els autobusos i la seua freqüència de pas en les franges que estan més saturades”, ha demanat Moreno. “No pararem. Esta és una batalla de tota la ciutadania. Exigim un servici de qualitat perquè afecta directament el dia a dia dels nostres veïns i veïnes”, ha asseverat el primer edil.
Per la seua part, el regidor de Mobilitat Urbana, Javier Raro ha valorat la situació com a “inaudita”. “Primer, vam haver d'esperar moltíssims mesos fins que el servici es va posar en marxa. Van demanar paciència i la vam tindre. Després, el servici es va implementar amb greus deficiències. Van demanar paciència i la vam tindre. Però ara ja no val cap excusa. La situació que viuen estudiants i persones treballadores diàriament no té justificació i ha de solucionar-se ja”, ha afirmat Raro.
Esta iniciativa de la Regidoria de Medi Ambient durà a terme quatre activitats durant els pròxims mesos
L'àrea de Turisme ha organitzat una oferta d'oci per al 26, 27 i 28 de setembre sota el lema ‘Turisme i transformació sostenible’
La inversió per a adequar la superfície que este espai esportiu requeria ha sigut de 101.483 euros més IVA