La XXII edició del Pacte Ciutadà contra la Violència de Gènere de Sagunt suma cinc noves adhesions
En total són 344 entitats les que s'han compromés a lluitar per l'erradicació de la violència contra les dones
Serà la primera jornada del classificatori per al Campionat d'Europa 2026 i les entrades tenen un preu únic de 12 euros

El Pavelló Poliesportiu Port de Sagunt serà la seu del partit en el qual la selecció espanyola d'handbol femení s'enfrontarà a l'equip grec. L'esdeveniment esportiu està programat per a dijous que ve 16 d'octubre a les 20.30 hores i serà la primera jornada de la fase classificatòria per al Campionat d'Europa 2026. Les entrades tenen un preu únic de 12 euros i poden adquirir-se a través d'Internet.
Esta serà la sisena ocasió en la qual la selecció espanyola d'handbol femení, actualment dirigida per l'entrenador Ambros Martín, competisca a la ciutat de Sagunt. Els primers tres partits s'emmarcaren en la fase classificatòria per al Campionat del Món C de 1986, competició en la qual Sagunt va albergar els enfrontaments entre el conjunt espanyol i les seleccions suïssa, italiana i austríaca. Així mateix, la selecció espanyola també va disputar en el municipi dos partits amistosos contra Romania previs als Jocs Olímpics de Tòquio 2020.
En la roda de premsa ha participat l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno; el regidor d'Activitat Física, Salut i Esports, Javier Timón; el director general d'Esport de la Generalitat Valenciana, Luis Cervera; i el president de la Reial Federació Espanyola d'Handbol, Paco Blázquez.
L'acte de presentació també ha comptat amb la presència del president de la Federació d'Handbol de la Comunitat Valenciana, Pedro Fuertes; el gerent d'esta entitat esportiva, Miguel Ángel Valero; així com el president del Fertiberia Balonmano Puerto Sagunto, Carlos Argente; i el president del Club Balonmano Morvedre, Albert Llueca.

L'alcalde de Sagunt ha subratllat la importància d'este esdeveniment com a catalitzador per a fomentar la igualtat en l'esport: "Amb este partit es generen referents perquè les xiquetes s'animen a practicar l'handbol". Darío Moreno també ha subratllat la importància de disposar d'instal·lacions esportives en condicions perquè la ciutat puga acollir esdeveniments esportius d'este calibre: "En la legislatura passada vam posar tota la carn a la graella per a convertir en realitat la promesa del Pavelló Poliesportiu Port de Sagunt".
El regidor d'Activitat Física, Salut i Esports ha destacat: "Este esdeveniment esportiu servix per a situar Sagunt en el mapa de l'handbol a escala nacional i Internacional. La celebració del partit en esta localitat també ajuda els nostres clubs locals d'handbol a través de la promoció d'esta disciplina esportiva". Així mateix, Javier Timón ha recomanat al públic assistent que, en la mesura que siga possible, es desplace al Pavelló Poliesportiu Port de Sagunt caminant o en transport públic per a evitar embossos en el trànsit.
El president de la Real Federació Espanyola d'Handbol ha explicat que este és l'últim partit que la selecció espanyola jugarà en territori nacional abans de disputar el Campionat del Món, competició que es desenvoluparà a Holanda i Alemanya. Paco Blázquez ha anunciat també que enguany l'espot de la selecció espanyola d'handbol femení es rodarà a Sagunt i reflectirà " els valors i l'esperit d'esta terra".
El director general d'esports ha afegit que Sagunt és un dels municipis de la Comunitat Valenciana amb major tradició en el que a handbol es referix amb dos grans clubs que participen en les màximes competicions. Luis Cervera ha manifestat amb relació al partit entre Espanya i Grècia: "Serà un espectacle esportiu i una oportunitat per a gaudir de l'atractiu competitiu que té este enfrontament d'handbol femení".
Este esdeveniment esportiu amb un aforament de 2.700 espectadors està organitzat per la Reial Federació Espanyola d'Handbol i compta amb la col·laboració de la Federació d'Handbol de la Comunitat Valenciana, així com la de l'Ajuntament de Sagunt, la Generalitat Valenciana i la Diputació de València. Cal esmentar també la col·laboració dels clubs locals que han estat presents en la presentació del partit.

En total són 344 entitats les que s'han compromés a lluitar per l'erradicació de la violència contra les dones
El termini estarà obert fins al 18 de desembre i es poden presentar candidatures a les 10 categories que es premien
Horno La Victoria, Restaurante Valentín, Bar Jamón Jamón, Hotel Sagunto i Heladería El Paseo han sigut premiats en la III edició de ‘El somriure més bonic de Sagunt’