Comença una campanya per a informar sobre els gossos potencialment perillosos a Sagunt
La Policia Local organitza esta acció per a conscienciar sobre les obligacions de les persones que tenen este tipus de mascotes
El Servei d'Atenció i Informació Ciutadana (SAIC) incrementa les atencions presencials en un 18 % i agilitza les tramitacions per seu electrònica

El Servei d'Atenció i Informació Ciutadana (SAIC) de l'Ajuntament de Sagunt continua millorant en eficiència. Després d'una reestructuració del servici i una revisió de procediments, el departament municipal ha aconseguit incrementar el nombre d'atencions presencials i reduir els temps de resolució de les tramitacions telemàtiques.
“El creixement demogràfic de la ciutat ha suposat també una major pressió per al SAIC, especialment, respecte als tràmits que tenen a veure amb l'empadronament”, ha explicat la regidora de SAIC i Serveis Generals, María José Carrera. Per això, des del Consistori s'ha treballat “en l'optimització de les rutines de treball per a millorar en eficiència”. El resultat ha sigut notori: “Anualment, estem obrint prop de 3.000 expedients telemàtics més que fa 3 anys. Són moltes més sol·licituds. No obstant això, el temps que la ciutadania ha d'esperar per a obtindre resposta s'ha reduït a la meitat”, ha subratllat Carrera.
D'entre estos tràmits telemàtics, destaquen les altes i moviments de padró, amb unes 3.700 atencions en el que va de 2025. Igualment, recurrents són les sol·licituds de certificats d'empadronament, unes 4.000 enguany, “que a més es resolen en el mateix dia”.
Més atencions presencials
D'altra banda, el SAIC ha incrementat el nombre d'atencions presencials que es realitzen. En l'actualitat, són unes 600 cites mensuals, entre les quals es presten en l'edifici administratiu de Camí Reial i la Tenència d'Alcaldia. “Hem millorat notablement l'eficiència en les cites presencials. Hui dia, el nombre d'atencions s'ha incrementat un 18 % respecte a l'any passat i la perspectiva és continuar millorant”, ha detallat l'edil.
“Encara no estem en el punt que volem estar. Ens queda molta faena al davant, però estem en el camí”, ha dit Carrera, qui també ha agraït “el treball que està exercint la plantilla que treballa en el SAIC i en Serveis Generals. Estan fent un gran esforç per a millorar el servici que es presta”.
El Servei d'Atenció i Informació Ciutadana de l'Ajuntament de Sagunt és l'encarregat de tràmits com ara les gestions de registre, domiciliacions de tributs, i expedició del certificat digital, de fe de vida, volants i certificats d'empadronament. Tots ells, poden realitzar-se en qualsevol de les dues oficines (en Camí Reial i Tenència d'Alcaldia) de manera presencial sense necessitat de cita prèvia. Únicament els tràmits d'alta i moviments de padró, així com les renovacions i confirmacions d'estrangers requerixen sol·licitar cita a través d'este enllaç.
A més, tots els tràmits poden realitzar-se de manera telemàtica, sense necessitat de desplaçar-se, a través de la seu electrònica de l'Ajuntament de Sagunt.
La Policia Local organitza esta acció per a conscienciar sobre les obligacions de les persones que tenen este tipus de mascotes
A més d'estudiants del CEIP Mediterrani i del CEE Albanta, a esta excursió s'ha sumat alumnat d'Erasmus
L'àrea de Promoció Econòmica organitza breus formacions gratuïtes per a millorar les competències laborals ciutadanes