La delegació de Turisme de Sagunt participa un any més en la Fira de les Comarques de la Diputació de València
Prop de 18.000 persones han passat per la fira per a informar-se sobre les diferents destinacions turístiques de la província
Junt amb FACOSA, l'Ajuntament llança esta iniciativa per a fomentar el comerç local entre les empreses

L'Ajuntament de Sagunt, a través de la Regidoria de Comerç i Mercats, promou la campanya En Nadal creem Xarxa. Esta iniciativa es fa de manera conjunta amb la Federació Comarcal d'Associacions de Comerciants (FACOSA) del Camp de Morvedre i té com a objectiu fomentar el comerç local des de les empreses de la ciutat, que podran regalar als seus treballadors i treballadores una targeta per valor de 25 € per a gastar en el comerç de proximitat.
El termini de les empreses per a adherir-se a la campanya finalitza dimarts que ve 25 de novembre. Després, des del 15 de desembre fins al 31 de gener de 2026 els empleats i empleades de les empreses que hagen apostat per esta iniciativa podran fer ús de la targeta en els comerços locals corresponents. Finalment, el 28 de febrer de 2026 es comptabilitzaran totes les targetes i si hi ha sobrant de diners es donarà al Banc d'Aliments.
L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, assenyala que esta targeta dona “màxima llibertat al treballador o treballadora perquè gaste els diners en el que vulga” i que eixa despesa “tinga un impacte positiu” en el comerç local. Apostant per esta opció, les empreses oferixen “productes de qualitat i de quilòmetre zero”, segons assenyala Moreno que, a més, afig que la intenció és que en un futur esta targeta “siga una opció majoritària” entre les empreses del Camp de Morvedre.

Per la seua banda, la regidora de Comerç i Mercats, Natalia Antonino, assegura que és “el regal perfecte” per als empleats i empleades. És una forma que les empreses s'impliquen amb el comerç local en una època tan assenyalada com Nadal, apunta la regidora. “És una targeta que és un símbol de consum dins del municipi i que es va crear perquè les empreses grans i el teixit local pogueren fer accions participatives i crear sinergies”, conclou Natalia Antonino.
Finalment, la presidenta de FACOSA, Lola Torrente, recorda que esta iniciativa “va eixir d'una època molt difícil per al comerç” i que en eixe moment les empreses van estar amb el comerç local. “La nostra ciutat ha de ser una ciutat viva”, ressalta Lola Torrente, qui també assevera que mitjançant esta iniciativa “ens fem tots més forts”.
En la presentació de la campanya han estat presents l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno; la regidora de Comerç i Mercats, Natalia Antonino; la presidenta de FACOSA, Lola Torrente; i representants de les associacions de comerciants de la ciutat.
Per a més informació, les persones i empreses interessades poden obtindre-la en el web de FACOSA i en el Portal del Comerciant.
Prop de 18.000 persones han passat per la fira per a informar-se sobre les diferents destinacions turístiques de la província
Va destacar per la seua labor social, sindical i cultural al Port de Sagunt i va ser una víctima de la repressió franquista
Esta acció sobre els usuaris de vehicles de mobilitat personal té per objectiu millorar la seguretat viària a la ciutat