SEGURETAT VIAL

La Policia Local de Sagunt controlarà esta setmana el correcte ús de sistemes de retenció infantil i del cinturó de seguretat

Este equipament contribuïx a reduir les lesions greus i morts, en cas d'accident de trànsit, fins a un 60 %

La Policia Local de Sagunt durà a terme durant la present setmana, de l'1 al 7 de desembre, una campanya de control en la qual prestarà especial atenció a la correcta utilització de sistemes de seguretat passiva en vehicles com ara sistemes de retenció infantil i cinturons de seguretat.

Amb esta campanya s'incidirà en la rellevància que suposa l'ús de l'equipament de seguretat per a evitar les lesions més greus en un sinistre de trànsit. Per això, durant estos dies es reforçaran les labors d'inspecció de l'ús dels cinturons de seguretat, tant per part dels conductors com de la resta d'ocupants, independentment que viatgen en el seient davanter o en els seients posteriors. Així mateix, serà objecte d'especial atenció l'ús correcte dels sistemes de retenció infantil per als menors que hagen d'utilitzar-los.

La regidora de Policia Local, María José Carrera, ha emfatitzat la importància de la utilització dels sistemes de protecció passius, que no sols són obligatoris, sinó que a més venen demostrant una eficàcia significativa en la reducció dels danys personals derivats d'accidents de circulació. En concret, l'any passat la Policia Local de Sagunt va intervindre en un total de 160 sinistres vials amb ferits, molts dels quals haurien tingut un menor impacte personal si s'hagueren utilitzat adequadament els sistemes de seguretat passiva.

Els cinturons de seguretat i els sistemes de retenció infantil es troben entre les mesures més eficaces per a protegir els ocupants d'un vehicle contra lesions produïdes en sinistres en diferents vies, ja siguen urbanes o interurbanes. De fet, l'ús del cinturó de seguretat per part dels conductors reduïx el risc de lesions mortals o greus en al voltant del 60 % dels casos.

Els cinturons de seguretat i els sistemes de retenció infantil es consideren dispositius de seguretat secundaris, és a dir, no eviten un accident de trànsit, però estan dissenyats per a previndre o minimitzar enormement les lesions dels ocupants en cas que este es produïsca, segons la Fundació FIA per a l'Automòbil i Societat.

El Pla Mundial del Decenni d'Acció per a la Seguretat Viària 2021-2030 proposa un enfocament de sistemes segurs integrats que identifica l'ús segur de les vies de circulació com un aspecte bàsic de la seguretat viària, i assenyala la no utilització de cinturons de seguretat i sistemes de retenció infantil com un comportament que contribuïx a la fatalitat dels sinistres.

D'altra banda, l'Estratègia Espanyola de Seguretat Viària 2030 identifica com una àrea estratègica la “tolerància zero amb comportaments de risc”, abordant les activitats de vigilància i control de les conductes de major risc per a reduir la incidència i l'impacte dels sinistres vials.