Policia Local

Acaba la reforma integral de la central de Policia Local de Sagunt amb una inversió de 900.000 euros

Amb les obres s'ha adequat l'entrada a les oficines i instal·lat un ascensor i un bany accessible, entre altres millores

La reforma integral de la central de Policia Local de Sagunt ha finalitzat amb una inversió total de 898.972 euros (IVA inclòs). Per a comprovar de primera mà el resultat de l'actuació, obra que ja ha sigut recepcionada, van visitar recentment les oficines de l'avinguda Advocat Fausto Caruana l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno; la regidora de Policia Local, María José Carrera; i el regidor de Contractació, Javier Raro.

Amb esta intervenció l'Ajuntament de Sagunt ha millorat les instal·lacions de la Policia Local, adequant l'entrada a les oficines per als dos llocs de treball d'este espai d'atenció directa a la ciutadania, així com a través del 112. Cal esmentar la instal·lació d'un ascensor per a accedir a la primera planta i la conversió dels dos banys de la planta baixa en un adaptat a persones amb mobilitat reduïda.

La reforma integral inclou l'ampliació de la unitat administrativa de la planta baixa, la creació d'una zona per a la conservació de documents i un altre espai destinat a l'emmagatzematge dels materials necessaris per als controls de trànsit i altres labors policials. Entre altres millores, també destaca la redistribució de la primera planta i la reubicació de l'escala en un volum exempt a l'edifici, tal com s'exigix en la normativa vigent.

Gràcies a l'actuació municipal, la central de la Policia Local de Sagunt disposa d'un sistema de videovigilància de totes les estades i un mecanisme d'obertura automàtica per a les portes. Finalment, també s'ha reubicat l'aula d'educació viària i, a més, s'ha creat una sala de reunions i formació amb capacitat per a quaranta persones.

“Ara falten els últims retocs i el mobiliari per a començar a prestar el servici a la ciutadania des d'estes instal·lacions renovades”, ha avançat l'alcalde. “Tot va en la línia de continuar apostant per la seguretat com un element clau que distingix al nostre municipi i que assegura la qualitat de vida de la nostra ciutadania”, ha agregat el primer edil.

“Les obres han permés donar lloc a unes instal·lacions molt més funcionals, concordes amb les tasques que realitzen les i els agents de la Policia Local”, ha explicat la regidora de Policia Local, María José Carrera. “Esta intervenció forma part d'una estratègia més àmplia per a reforçar la seguretat ciutadana i dignificar les condicions del cos. Se suma a la inversió en uniformes i altre material, a la renovació de la flota de vehicles i la incorporació de nous efectius, amb una plantilla en rècord històric”, ha afegit.