PATRIMONI INDUSTRIAL

El Ple de la Corporació Municipal ha acordat instar la Diputació de València a complir els compromisos de finançament de la Gerència

La moció va ser aprovada amb els vots a favor de PSOE, VOX, IP, Compromis i Unides-Podem, i l'abstenció de PP

El Ple de la Corporació Municipal ha acordat instar la Diputació de València a complir “amb els compromisos adquirits amb l'Ajuntament de Sagunt finançant la segona fase de les obres de recuperació i rehabilitació dels Jardins de la Gerència” per valor de 3.409.864 euros. Així mateix, s'ha resolt remetre el contingut de la moció al president de la Diputació de València, Vicente Mompó; a la vicepresidenta primera de la Diputació de València, Natalia Enguix i a tots els grups polítics amb representació en la Diputació de València.

La moció va ser presentada pel PSOE i defensada per l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno. L'acord va ser aprovat amb els vots a favor de PSOE, VOX, IP, Compromis i Unides-Podem i l'abstenció de PP.
La motivació d'este acord ve donada per la “recuperació i dignificació del patrimoni industrial de la nostra ciutat” que és “fonamental per a preservar la nostra memòria col·lectiva i la nostra identitat, però també una oportunitat estratègica de desenvolupament econòmic, social i cultural”, exposa el text.


A més, es fa al·lusió a l'acord ja mantingut entre el Consistori i la Diputació de València per al finançament de la fase 1, ja acabada. “Actualment, està pendent l'execució de les fases 2 i 3 del projecte de recuperació dels Jardins de la Gerència”. “La negativa de la Diputació de València a reeditar el Pla d'Inversions per a municipis de més de 50.000 habitants per al període 2024-2027 va deixar al projecte sense finançament”.


Posteriorment es van aconseguir dos acords entre l'Ajuntament i la Diputació de València, però cap dels quals va arribar a materialitzar-se. “Ajuntament de Sagunt no ha rebut cap mena de finançament per part de la Diputació de València per a avançar en la segona part de la recuperació dels Jardins de la Gerència. Així, el projecte està novament bloquejat davant la falta d'inversió de l'ens provincial a la nostra ciutat”.