Aprovat el conveni de col·laboració del Pla de Dinamització i Gobernança Turística del Camp de Morvedre per a l'exercici 2017

Per poder desenvolupar les inversions previstes per a este any 2017, el pla s’ha de presentar abans del 30 de novembre amb una inversió total de 210.000 euros


La Junta de Govern Local ha aprovat el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Sagunt, l'Agència Valenciana de Turisme i el Patronat Provincial de Turisme de València, per al desplegament i execució del Pla de Dinamització i Gobernança Turística del Camp de Morvedre. En este sentit, la regidora delegada de Turisme, Natalia Antonino ha declarat que “a falta d’un últim pas, que serà la signatura del conveni, ja tenim totes les ferramentes preparades per a començar a executar este pla, el qual serà un pla vertebrador per a tota la comarca”. Este conveni general de col·laboració preveu una inversió d'aproximadament un milió d'euros a executar entre les anualitats de 2017, 2018 i 2019 dins del Pla de Dinamització i Gobernança Turística. 

Estos Plans d'Acció i Dinamització, naixen amb una vocació d'enfocament territorial de l'activitat turística d'acord amb les directrius arreplegades a la Llei 3/1998 de Turisme. En este sentit, La Recotxa Dinamització & Territori ha sigut l'empresa seleccionada per a la redacció d’este Pla d'Acció i Dinamitzacióel qual, degut als temps administratius, este pla ha de ser presentat de la manera més àgil per a poder desenvolupar les inversions previstes per a aquest exercici 2017, amb una total de 210.000 euros. “S’ha hagut de modificar el que era la idea principal del pla d’accions a desenvolupar degut a que este pla hauria d’haver-se executat des de principis de gener i degut a diverses circumstancies finalment anem a tindre únicament dos mesos per a executar les accions i hem tingut que canviar-les un poc perquè entraren dins d’eixe termini de dos mesos, és a dir, no es que les accions que estaven proposades no foren correctes o no es pogueren executar sinó que ho faran en la segona anualitat”, explica la delegada de Turisme, Natalia Antonino.

Dins de les accions a desenvolupar durant esta primera anualitat de 2017 trobem, en primer lloc, l’elaboració d’un estudi de demanda amb el qual poder tindre una investigació del mercat turístic a València i l’àrea metropolitana amb la finalitat d’analitzar el perfil del visitant turístic actual i potencial per poder conéixer els seus hàbits i poder posicionar de forma competitiva al Camp de Morvedre.

En segon lloc es troba la creació d’una Film Office al Camp de Morvedre, amb la qual poder atendre i donar serveis a les productores que puguen estar interessades en realitzar les seues produccions (rodatges de pel·lícules, publicitat, documentals, etc.) en les nostres localitats. En este sentit, Antonino declara que “les productores podran obtindre un banc d’imatges amb localitzacions dels pobles de la comarca que siguen d’interès per a la gravació, així com també tindre una sèrie de dades d’allotjament, informació cultural, empreses de serveis, etc”.

Una de les majors riqueses del Camp de Morvedre és el seu patrimoni hídric, i en este sentit, els municipis que conformen la comarca, sol·liciten també la revalorització del seu patrimoni lligat al riu/sèquia major amb l’objectiu de desenvolupar un recurs que vertebre les localitats i puga ser objecte de posada en valor com a conjunt.

Per altra banda, donat que la comarca compta amb recursos d’especial importància com la Marjal del Moros i la Marjal d’Almardà/Almenara, es proposa una especialització del producte turístic de natura amb contingut ornitològic (Birdwatching). En este sentit també s’estudia el foment del turisme de natura, donat que el Camp de Morvedre es troba situat entre dos grans Parcs Naturals: Calderona i Espadà. La regidora de Turisme ha expressat que “el turisme de natura és un complement perfecte que ens fa falta per al gran turisme cultural i gastronòmic que tenim tant a Sagunt com a tots els pobles de la comarca”. Actualment ja hi ha dissenyades rutes senderistes i de BTT que caldrà unificar i estructurar per conformar un producte turístic de natura. Al mateix temps es tracta de donar visibilitat a unes poblacions i un patrimoni no massa conegut fins al moment i que podria complementar l’oferta turística i la desestacionalització de les visites.

Pel que fa al Turisme de “Sol i Platja”, actualment continua sent un dels més importants a la nostra comarca. Per esta raó és fonamental realitzar inversions que oferisquen als turistes una experiència de qualitat. Actualment està en marxa el projecte “Sendero Azul” el qual connecta les dos banderes blaves de la platja del Port de Sagunt amb la platja de Canet d’en Berenguer. Amb la realització del disseny de la ruta “La Mar entre Marjals”, es pretén vertebrar la comarca pel litoral connectant: patrimoni Natural (platges, marjal, riu i delta), Ports (esportiu i comercial), Patrimoni Històric (Grau Vell) i Patrimoni Industrial. A més a més es pretén connectar la Via Verda i el sender pel Palància ajudant a posicionar Sagunt com a destí de turisme actiu i sostenible.

Finalment es proposa la creació d’un aparcament d’autocaravanes a Sagunt ja que existeix una gran demanda  per poder aparcar-les i pernoctar a la comarca. Amb la seua construcció es permetria poder captar un nou segment de turistes que fins ara no s’està aconseguint i, d’esta forma, augmentar el nombre de turistes que visita la nostra ciutat, així com també la nostra comarca.