L'Ajuntament de Sagunt invertix 325.000 euros en la millora dels centres educatius
En total, s'han executat més de 40 intervencions en 13 instal·lacions escolars, mancant una inversió addicional de 94.000 euros entre setembre i desembre
La Casa Penya presenta una programació plena d’activitats per al primer trimestre de l’any
La Casa Penya presenta per a este 2022 una ampla programació d’activitats per a tots els gustos i edats. El Centre d’Educació Ambiental de la marjal d’Almardà-Almenara obri les portes tots els diumenges per realitzar visites guiades. A més a més, acollirà tres diumenges especials: el 16 de gener tindrà lloc un contacontes, el 20 de febrer es durà a terme la col·locació de caixes-niu i per al 27 de març està programada una visita ornitològica.
La Casa Penya és un centre d'educació ambiental i voluntariat situat en la marjal d’Almenara-Almardà. Es tracta d'una antiga casa arrossera gestionada per Acció Ecologista Agró mitjançant un conveni amb l’Ajuntament de Sagunt, que és el propietari de la casa, per desenvolupar programes mediambientals i de voluntariat.
A més a més, enguany des de la Comissió d’Educació Ambiental d’Acció Ecologista Agró se celebrarà el Dia Mundial de les Zones Humides el dissabte 5 de febrer així com el Dia de la Dona, el dissabte 12 de març. Les zones humides, malgrat la seua importància, han hagut de suportar nombroses pressions antròpiques fins a arribar a la degradació i desaparició de més del 80% d’estos espais. És per això que, amb motiu de millorar el seu estat de conservació, les activitats d’este hivern de La Casa Penya se centraran en conéixer, admirar, estimar, respectar i posar en valor la bellesa i els tresors que amaga la marjal d’Almardà-Almenara.
En eixe sentit, el diumenge 16 de gener està programada una activitat dirigida als més menuts. El contacontes Cornalina i el cas de la tortuga invasora, de La Niña Cristal, narra la història de Cornalina, una tortuga d’estany europea (Emys orbicularis) que arriba a la marjal i es fa amiga dels animals i les plantes. Però, l’aparició inesperada d’una tortuga exòtica invasora ho trastoca tot.
El segon diumenge especial serà el 20 de febrer. Eixe dia, per a millorar la biodiversitat de la marjal, s’instal·laran caixes-niu que serviran de llar a molts ocells. Finalment, la convocatòria de diumenges especials d’este hivern finalitzarà amb una visita ornitològica a la Finca Penya, la reserva de fauna silvestre que Acció Ecologista-Agró custodia a la marjal d’Almardà. Durant esta cita s’aprofundirà a identificar les aus que viuen a la marjal.
A banda de totes estes activitats, cal recordar que es pot visitar La Casa Penya tots els diumenges de gener, febrer i març. Concretament d’11.00 a 13.00 hores. A més a més, també està oberta al públic els dimecres per a rebre centres educatius, així com els dijous i divendres per a oferir visites a grups d’adults.
Per a participar en qualsevol d’estes cinc activitats cal inscripció prèvia, ja que l’aforament és limitat. Els i les interessades a apuntar-se, hauran d’emplenar el formulari de cadascuna de les activitats programades i rebran el correu de confirmació de la plaça. Per a aquelles persones que vulguen concertar una visita els dimecres, dijous o divendres, hauran d’enviar un correu a visitescasapenya@gmail.com
En total, s'han executat més de 40 intervencions en 13 instal·lacions escolars, mancant una inversió addicional de 94.000 euros entre setembre i desembre
L'Ajuntament de Sagunt també ha licitat este contracte, que se suma a la inversió en la plaça Vicente Aleixandre del mateix barri
El billarista d'elit va aconseguir el primer lloc en les modalitats Pool bola 9 i Pool bola 10, així com el segon lloc en Pool bola 8