El 18 i 19 de gener tindrà lloc la I Fase de la Copa d'Espanya de Gimnàstica Estètica de Grup 2020

Esta prova esportiva es desenvoluparà en el Poliesportiu Municipal (internuclis) de Sagunt i comptarà amb la participació de 51 equips de diferents comunitats autònomes
 
La regidoria d'Esports de l'Ajuntament de Sagunt ha organitzat per a este cap de setmana, amb la col·laboració del Club de Gimnàstica Sagunt, la I Fase de la Copa d'Espanya de Gimnàstica Estètica de Grup. Esta competició de gimnàstica tindrà lloc en el Poliesportiu Municipal (internuclis) de Sagunt i comptarà amb la participació de 500 esportistes d'equips de diferents comunitats autònomes en les diferents categories infantils, júnior i sènior, que disputaran per emportar-se la medalla i classificar-se per a la primera i segona fase de copa del món.

Dissabte, 18 de gener, a les 11 hores començaran les competicions infantils, a partir de les 18.30 hores tindrà lloc la competició preliminar per a categories Júnior i Sènior, que opten a classificar-se en la copa del món, i a les 20 hores finalitzarà la primera jornada amb el lliurament de medalles. Serà el diumenge, 19 de gener, quan tinga lloc la competició final de les categories Júnior i Sènior a partir de les 11.30 hores que finalitzarà a les 13.30 hores amb el lliurament de medalles.

El delegat d'Esports de l'Ajuntament de Sagunt, Javier Raro, ha explicat este matí durant la presentació de la competició de gimnàstica en el consistori saguntí, que esta prova s'emmarca en la línia d'esdeveniments esportius que es fomenten i que s'intenten promoure en els últims anys des de la delegació. Així mateix, Raro ha destacat: «És un esdeveniment de gran atractiu turístic, perquè tindrem a la ciutat més de 500 esportistes; 22 clubs, 51 equips de 6 comunitats autònomes i una visita a la ciutat estimada entre 1.500 i 2.000 persones, amb pares, entrenadors, àrbitres i jutges».

Des de la delegació també s'ha destacat que Sagunt ha acollit des de 2010 competicions de gimnàstica d'àmbit nacional, com ara dos Campionats i huit Copes d'Espanya, amb gran participació de gimnastes i assistents vinguts des de diferents punts d'Espanya.

Aurora Vell, presidenta de l'associació madrilenya de Gimnàstica Estètica de Grup i component de l'Associació Espanyola de Gimnàstica Estètica de Grup, ha agraït el treball de l'Ajuntament de Sagunt i la seua delegació d'Esports i ha destacat la trajectòria de l'esport de la gimnàstica: «Esta temporada i esta fase de copa és important per a nosaltres, perquè en este programa curt tenim bastant participació, la qual cosa és important a l'hora de desenvolupament i progressió de l'esport per a poder ser competitius en l'àmbit internacional».

L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha expressat que este esdeveniment és una bona notícia per a Sagunt, perquè es parla de la consolidació d'un àmbit nacional a la ciutat, la qual cosa és important per a aconseguir que Sagunt estiga localitzada en el mapa. Així mateix, Moreno ha subratllat que des del govern s’està fent una bona gestió per a col·locar Sagunt en el mapa dels esports.

Per a finalitzar, l'alcalde ha donat l'enhorabona a l'organització per incorporar en este acte la idea d'eco-friendly, perquè des del govern s'insistix molt que eixa conscienciació mediambiental tots poden ajudar, tant en l'àmbit individual, en l'àmbit de les diferents organitzacions del teixit associatiu i a través de les diferents administracions. Per això, Moreno ha acabat ressaltant: «Esta és una mostra que quan parlem d’eco-friendly, parlem en primer lloc, d'un tema de coherència, és a dir, que en la pròpia organització es tinguen en compte criteris mediambientals a l'hora de dur a terme les diferents actuacions, utilitzant elements reciclables i pensant en els residus. Esta idea va més enllà, perquè alguns equips inclouran eixe missatge mediambiental com a part de les seues coreografies, amb la qual cosa, veiem com s'intenta llançar eixe missatge fent partícip els equips, com a totes les persones que vinguen a vore el campionat de la copa d'Espanya».

A la presentació de la I Fase de la Copa d'Espanya de Gimnàstica Estètica de Grup 2020 han assistit l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno; el regidor d'Esports, Javier Raro; la tècnica d'Esports, Elena Azpilicueta i la presidenta de l'associació madrilenya de Gimnàstica Estètica de Grup i membre de l'Associació Espanyola de Gimnàstica Estètica de Grup, Aurora Viejo.