El Camp de Morvedre aposta per fires especialitzades en els productes de la comarca

L'objectiu és augmentar un 15% anual les visites a este paratge durant els tres anys de durada del mateix, oferint l'autenticitat de la seua oferta i el seu entorn


El Camp de Morvedre aposta per les fires especialitzades en els productes diferencials: patrimoni històric i industrial i turisme actiu (fires especialitzades en cicloturisme, turisme de naturalesa, sol i platja...) que asseguren una tornada demostrada que posen en valor l'oferta de la destinació.

En este context i a causa del fenomen experimentat en els últims anys es té previst assistir a alguns dels certàmens internacionals més importants com la fira especialitzada per a cicloturisme i senderisme o la nacional holandesa de vacances (Utrech). Quant a la promoció del sol i platja i esports nàutics, es visitarà també la Boot Holland o la HISWA d'Amsterdam.

El Pla de Dinamització i Governança Turística del Camp de Morvedre es va presentar el passat 19 de novembre a Sagunt en el marc d'una estratègia a tres anys que, en unitat d'acció, unix tots els municipis de la comarca amb la finalitat d'evidenciar les seues fortaleses com són una variada i diferenciada oferta durant tot l'any en activitats de naturalesa, esport, ciclisme, motociclisme i sol i platja, unides a la seua història, cultura i patrimoni.

Banyada pel mar Mediterrani, el Camp de Morvedre, s'erigix com una de les marques turístiques emergents en l'àmbit internacional. Flanquejada pel Parc Natural Sierra Calderona, l'Alt Palància i platges obertes d'arena fina i dunes amb gran riquesa natural i històrica.
Des de fa 5 anys es ve constatant un augment significatiu de turistes, no sol espanyols, sinó també de la UE, que trien la comarca del Camp de Morvedre a causa de la seua variada i diferenciada oferta en la qual conviuen serra i parcs naturals, amb el pic més visitat d'Espanya pels amants del ciclisme, motociclisme i senderisme, amb El Garbí com a referent en la Serra Calderona, amb platges dunes a escassos quilòmetres, i tot açò en un entorn natural i sostenible.

En este context, crida l'atenció el significatiu increment dels visitants procedents especialment d’Holanda, un fet que s'atribuïx a les preferències d'este tipus de turistes que valoren notablement la sostenibilitat i la diversitat, máxime si es dóna en un enclavament divers i unit com el que el oferix el Camp de Morvedre.

I és que, d'acord amb les dades de l'INE (FRONTUR), durant el primer trimestre de 2018 van visitar Espanya 557.207 turistes holandesos, un 8’2% més que en el mateix període de 2017 sent les CCAA més visitades Canàries (29’5% del total i 19’2% més respecte al mateix període de l'any anterior), Comunitat Valenciana (19’4 % del total i 22’4 més).

La dada referent a la Comunitat és especialment destacable i amb un increment important en la citada comarca, segons dades processades pel Pla de Dinamització i Governança Turística del Camp de Morvedre, que s'ha fixat en esta destinació una de les seues línies de treball on posarà el focus durant els tres anys de vigència del pla estratègic.

A Holanda és molt apreciat el turisme actiu (9’8% del total de viatges internacionals) i el de naturalesa (9’4%), però tenen una presència encara reduïda dins del repartiment de motivacions dels holandesos que visiten Espanya, 7% i 4% respectivament. Per este motiu el coneixement d'esta comarca agrade i siga aconsellada en estos mercats emissors, al que hi ha que sumar les accions que es van a posa en marxa per a afermar, fidelitzar i augmentar en origen el coneixement de l'oferta de la comarca en el marc del citat pla.