Sagunt presenta el seu patrimoni industrial i el Camí de Santiago des del municipi en FITUR
La delegació saguntina destaca amb una aposta pel patrimoni, la innovació i les tradicions locals
Així, el delegat d'Hisenda ha volgut corregir la imatge que s'ha donat del Consistori, utilitzant-se terminologia com a ineficaç, caos o deixadesa i ha explicat que “l'Ajuntament de Sagunt ha funcionat com sempre i que en cap cas hi ha un caos. No obstant això, pot ser que hi haja una alteració en el funcionament normal del procediment a l'hora de pagar factures perquè ha eixit una llei nova”, la qual cosa segons Ariño és causa que el procés no s'adapte a la “velocitat adequada”. I ha afegit que esta és una problemàtica que està succeint en altres administracions que també s'han hagut d'adaptar a la nova Llei de Contractes. No obstant això, el Període Mitjà de Pagament (PMP) no ha superat els 30 dies.
La nova llei “ha generat este retard a adaptar-nos i per tant l'explicació del que passa és açò, una adaptació lenta a una nova normativa”. A més, amb referència a les acusacions formulades contra l'Ajuntament qualificant-ho de morós perquè està tardant a pagar als proveïdors i incomplix la Llei de Morositat que especifica 30 dies per al pagament una vegada que es registre la factura, el delegat rebat eixa informació i manifesta que segons dades extretes del programa que utilitza l'Ajuntament per a realitzar els pagaments, el Període Mitjà de Pagament de l'Ajuntament de Sagunt va registrar “en el segon trimestre 17.34 dies i en el tercer trimestre un total de 24.42 dies. La llei obliga a pagar dins dels 30 primers dies des que la factura entre en el circuit. Per tant, les nostres dades indiquen que no s'ha incomplit esta qüestió”.
Respecte a la informació que arreplega el Ministeri d'Hisenda, que diu que el Període Mitjà de Pagament és de 34 dies, en realitat no es referix solament a l'Ajuntament de Sagunt, sinó que inclou també al Consell Agrari de Sagunt, organisme autònom de l'Ajuntament, la Societat Anònima de Gestió i a Aigües de Sagunt.
No obstant això, explica que “és possible que algunes factures per qüestió de registre o perquè no han arribat al departament que corresponga poden tardar, encara que també hi ha proveïdors que a voltes tarden molt a emetre-les”.
Així mateix, el regidor d'Hisenda aborda la qüestió relativa al Pla de Mitjans o Pla de Publicitat Institucional, “un acord del Ple Municipal que pretenia distribuir la publicitat institucional en els mitjans de caràcter local i comarcal de la zona. Però en cap cas es pot entendre com una obligació contractual entre l'Ajuntament i les altres parts”. Ariño afirma que des de l'equip de Govern hi havia “voluntat d'aplicar-lo”, però per a açò s'ha de complir la legalitat i els procediments marcats per la Llei de Contractes del Sector Públic.
El delegat apunta que hi havia dos alternatives: “Continuar amb el pla, encara que siga il·legal, cosa que se'ns criticaria, o adaptar-nos a la nova realitat, que és pel que hem optat”.
Així mateix, declara que hi ha dos situacions. D'una banda, pagar els anuncis ja publicitats, i que no s'ajustava a la nova normativa, a través del procediment d'informe d'Omissió de Fiscalització. D'esta forma, es pagarien estes factures perquè ja s'ha complit el servei, encara que “és un procediment que costa una mica més”. I per una altra, “cal revisar el Pla de Publicitat Institucional i adaptar-lo a la nova legalitat, és a dir, fer un contracte que complisca amb la Llei de Contractes del Sector Públic i la Llei de Publicitat Institucional aprovada en maig d’este any”.
La delegació saguntina destaca amb una aposta pel patrimoni, la innovació i les tradicions locals
Darío Moreno ha mantingut una reunió amb la subdirectora de l'Instituto del Patrimonip Cultural de España per a coordinar futures actuacions en el patrimoni històric del municipi
La delegació saguntina en FITUR 2025 desplega la seua agenda de treball per a consolidar la seua posició com a destinació turística integral