Sagunt ja té finalistes per a les II Distincions a l'excel·lència turística de la ciutat
El jurat de 'El somriure més bonic de Sagunt' tria als cinc negocis que seran premiats en la gala del 4 de desembre
Es tracta de reduir l'important impacte del pas de trens d'alta velocitat per la ciutat que el Ministeri ha triat com la seua opció
L'Ajuntament de Sagunt exigirà al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i a l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries el cobriment de les vies del ferrocarril al seu pas per la ciutat mitjançant la construcció d'una llosa. El ple municipal entén que esta mesura correctora és obligatòria conseqüència de la decisió del pas de la nova plataforma de tren d'alta velocitat entre València i Castelló per dins de la ciutat.
Igualment, exigirà també la construcció d'una nova estació de ferrocarril a la ciutat que permeta la intermodalitat del transport en el seu entorn. Així mateix, acorda demanar un accés sud a l'aparcament actual de l'estació, així com ampliar-lo, integrar la llosa o estructura de cobriment al voltant de la ciutat i que no la dividesca més i col·locar pantalles acústiques. D'altra banda, insta la Generalitat Valenciana a incloure Sagunt en el seu pla de mobilitat, amb dos estacions, dins de la xarxa de metro de l'àrea metropolitana de València, a conseqüència de la necessitat que sorgirà per l'increment de població gràcies a la gigafactoría Volkswagen.
Estes exigències formen part de l'acord plenari proposat pel Grup Municipal de PSPV-PSOE i defensat pel seu portaveu, Javier Raro, i que va ser aprovat per unanimitat en l'últim ple ordinari després d'haver incorporat el Grup Socialista esmenes de Compromís i d'IP.
Així mateix, també es va acordar reiterar l'exigència al Ministeri i a la Generalitat Valenciana de l'estudi, compromís i realització d'un projecte per a l'arribada de trens de rodalia al Port de Sagunt; exigir al Ministeri i a la Demarcació de Carreteres de València posar en marxa el projecte de remodelació de la carretera V-23 en el seu tram més pròxim al Port de Sagunt. L'objectiu d'esta petició és eliminar la perillositat de la via que ha provocat diversos accidents mortals i així mateix s'insta que inicien els tràmits que permeten construir una passarel·la per als vianants en aqueixa mateixa carretera a l'altura del carrer Talleres amb l'objectiu de millorar la mobilitat sostenible entre tots dos marges.
El portaveu de Compromís, Pepe Gil, va plantejar una esmena en el sentit de canviar el concepte de mesures compensatòries pel de correctores, perquè va explicar que són requisits que cal complir. A més, també va plantejar en la seua esmena mesures correctores com que s'amplie la zona d'aparcament, perquè està quedant xicoteta per a tots els vehicles que ha de contindre, així com que es cree un accés sud a este, perquè tant vehicles com persones només tenen una entrada a l'aparcament per l'estació. D'altra banda, durant el temps que transcórrega fins que s'instal·le la llosa, que va sol·licitar també que estiga integrada estilísticament a la ciutat i que no la dividesca més del que ja ho està, i que s'incorporen pantalles acústiques per a pal·liar els problemes que patesca el veïnat.
Per la seua banda, Juan Guillén, regidor d'Iniciativa Porteña, va plantejar que s'incorporara la importància de valorar el projecte del tren fins al Port de Sagunt i la seua contextualització històrica. A més, va apuntar la importància d'este projecte en un futur pròxim per l'impacte poblacional que suposarà la implantació de la indústria alemanya, amb una major demanda de serveis públics i també de transport. Va insistir que és una basa que es presenta i que han de prendre-la amb força i reivindicar el tren fins al Port, perquè les necessitats seran majors que les que tenim fins ara. D'altra banda, va expressar la seua disconformitat amb el pla de mobilitat de la Generalitat Valenciana, ja que este no va tindre en compte quan es va dissenyar l'impacte poblacional que suposarà la nova gigafactoria, i per este motiu se sol·licita que la línia de metro arribe a tots dos nuclis de població.
La moció argumenta que: «Recentment, hem rebut la notícia que el Ministeri de Transport s'ha mostrat partidari de l'opció litoral per a la construcció de la línia d'alta velocitat entre València i Castelló, remetent al Ministeri de Transició Ecològica esta opció per a sotmetre-la a declaració d'impacte ambiental». Esta alternativa suposa que la construcció de la nova plataforma ferroviària es durà a terme paral·lela a les actuals vies.
Si bé totes dos alternatives plantejades pel Ministeri tenen afecció sobre el territori, l'Ajuntament es va posicionar particularment en contra del traçat que passa per dins de la ciutat per entendre que el seu impacte era major, sobretot respecte a la nostra ciutadania i el seu benestar, per la quantitat de sorolls i vibracions que es poden generar, tal com explica l'acord.
Per això, expressa la moció, és el moment de reiterar l'exigència d'iniciar els tràmits per a la construcció d'una llosa que cobresca la totalitat de les vies de ferrocarril al seu pas per la ciutat, sent especialment sagnant la situació que es podria donar si finalment es construïx la nova plataforma d'alta velocitat sense esta mesura compensatòria que ha d'anar acompanyada de la construcció d'una nova estació intermodal.
A més, i en relació amb les infraestructures ferroviàries, «seguim sense conéixer una solució de mobilitat sostenible per al Port de Sagunt alternativa a l'autobús, per la qual cosa hem de reiterar també la petició d'una connexió del servei de rodalia amb este nucli de població», recalca l'acord.
En un altre ordre de coses, relacionat amb el mateix Ministeri, la moció també tracta les carreteres de la ciutat. Perquè després de l'augment de la conflictivitat i els accidents mortals en la carretera V-23 en el seu tram més pròxim al Port de Sagunt, en el ple de març de 2022 es va presentar pel Partit Socialista una moció que instava a realitzar millores en esta perillosa carretera. Si bé la moció va ser esmenada per diversos partits amb l'objectiu de tractar aspectes de mobilitat més genèrics a la ciutat, és important centrar-nos hui en els problemes que es continuen trobant en esta carretera perquè no s’ha actuat encara.
Segons diu textualment l'acord plenari, si bé en una reunió bilateral celebrada el novembre passat entre l'Ajuntament de Sagunt i la Demarcació de carreteres de la província de València, està última administració es va comprometre a redactar un projecte i posteriorment executar una obra que millore esta carretera especialment referent a l'eliminació del doble sentit de circulació entre barreres, que ha ocasionat diversos accidents mortals. Posats en contacte des del Departament de Mobilitat Urbana amb la mateixa demarcació per a conéixer l'estat d'execució del projecte, s'ha traslladat que esta actuació no ha avançat en la seua tramitació, mantenint-se en este moment la perillositat de la carretera, inclou l'acord.
D'altra banda, la moció explica que en esta carretera V-23 pel teixit empresarial i social de la ciutat s'ha plantejat l'interés que tindria la construcció d'una passarel·la de ciclovianants aproximadament a l'altura del carrer Talleres, que permetria connectar el Port de Sagunt amb la zona sud del polígon Ingruinsa i el polígon siderúrgic de la nostra ciutat mitjançant maneres de transport blans.
El jurat de 'El somriure més bonic de Sagunt' tria als cinc negocis que seran premiats en la gala del 4 de desembre
L'objectiu del servici gratuït Morvedre ruta compartida és reduir el trànsit i promoure la mobilitat sostenible
Enguany l'Ajuntament de Sagunt ha contractat cinc persones a través del programa de foment d'ocupació per a persones desocupades menors de 30 anys