L'AEMET eleva l'alerta per altes temperatures a nivell taronja per al diumenge 20 de juliol a Sagunt
L'alerta estarà activa des de les 13 a les 21 hores en tot el litoral nord de València i els valors més alts s'esperen a l'interior
En esta moció s'ha proposat instar a la Generalitat Valenciana a reforçar el caràcter vertebrador de l'escola pública com la xarxa que garantix plenament el dret a l'educació, recollit en la Constitució espanyola. Per al que s'ha sol·licitat incrementar el finançament educatiu per garantir un servici de qualitat, com a suma d'excel·lència i equitat, en les diferents etapes obligatòries i no obligatòries; ampliar l'oferta d'activitats complementàries i extraescolars en l'oferta educativa que atenguen la formació integral dels estudiants; i continuar incrementant la creació de centres integrats d'educació que comprenguen tots els nivells escolars, des de l'educació infantil al batxillerat.
A més, també s'ha sol·licitat en este acord incrementar en els centres ordinaris els recursos humans i materials per poder atendre en les millors condicions la diversitat i a l'alumnat amb necessitats educatives especials; impulsar el desenvolupament professional del professorat i la carrera docent; vetlar pel compliment de tots els criteris d'admissió i equilibri en l'escolarització heterogènia de l'alumnat, entre els diferents centres educatius segons es recull en la LOMLOE; i enfortir la intervenció de famílies, professorat, alumnat i del conjunt de la comunitat educativa en la gestió i control dels centres públics a través dels òrgans col·legiats de govern i participació recollits en la LOMLOE.
Tal com es recull en la moció, «l'escola pública escolaritza a Espanya al 68% de l'alumnat dels Ensenyaments de Règim General prèvies a la universitat, amb importants diferències en percentatges segons Comunitats Autònomes. Algunes polítiques amb mesures de retallada en el finançament per a despeses de manteniment dels centres, ampliació de la ràtio, reducció del nombre de docents, limitació en oferta educativa, de prestació de servicis complementaris, activitats extraescolars o no substitució de professorat, són alguns dels motius pels quals l'escola pública necessita polítiques de reforç.
En este sentit, la moció sol·licita la consideració de l'educació com un servici públic essencial i exigix que es complisquen uns nivells mínims en la prestació la garantia de la qual és competència dels poders públics i preservar el caràcter vertebrador de l'escola pública tal com recull la LOMLOE i com s'inferix en els articles 17, 23, 27 i 28 de la LODE.
L'alerta estarà activa des de les 13 a les 21 hores en tot el litoral nord de València i els valors més alts s'esperen a l'interior
L'ampliació del monument de la pl. de l'Albereda del Port de Sagunt s'ha dut a terme amb la col·laboració d’APIPS
Els jurats d'esta edició, a la qual s'han presentat originals fins i tot des de l'estranger, es reunirà al setembre i emetrà el veredicte a l'octubre