El Ple aprova una moció per a millorar l'atenció sanitària a pacients de càncer de mama
La proposta ha sigut aprovada per la unanimitat dels grups polítics que conformen el Ple

El Ple de l'Ajuntament de Sagunt, va aprovar ahir per unanimitat la Declaració Institucional del 8 de Març, Dia Internacional de les Dones.
La proposta de l'Àrea d'Igualtat explica que, davant la continuïtat de desigualtats en termes d'accés, exercici i control efectiu de drets, poder, recursos i beneficis per part de dones i homes és necessari continuar treballant especialment en pilars bàsics com a educació, ocupació i la participació de les dones. La igualtat contribuix al desenvolupament de l'autonomia de totes les persones, potencia valors solidaris, promou el desenvolupament de relacions d'igual a igual i contribuix a avançar en la democràcia. La igualtat és un dret humà que beneficia a tota la societat.
El pròxim 8 de Març és un dia també per a reflexionar sobre els avanços aconseguits, exigir canvis i celebrar els actes de valor de dones comunes que han exercit una funció extraordinària en la història, reclamant drets bàsics com l'accés a l'educació, la cultura, el treball o la política. És necessari un esforç col·lectiu, per la qual cosa els ajuntaments han de fomentar la mobilització i sensibilització de la societat en general a través de la conscienciació de la ciutadania, com explica la declaració.
Per tots estos motius, l'Ajuntament de Sagunt es compromet a commemorar el 8 de Març com a Dia Internacional de les Dones, promovent actuacions des de totes les àrees municipals dirigides a reforçar el principi d'igualtat entre dones i hòmens, a instar l'aplicació immediata i el seguiment de les mesures que formen el Pacte Valencià contra la Violència Masclista i el Pacte d'Estat per a la lluita contra la Violència de Gènere.
També es compromet a promoure campanyes d'informació i sensibilització permanents i accessibles a tota la població en matèria d'igualtat, a impulsar campanyes de sensibilització dirigides a la gent jove, a facilitar el desenvolupament del Reglament Intern per a la Transversalitat de Gènere aprovat pel Ple Municipal en 2014 (BOP núm. 61, 31 de març de 2015), a augmentar el pressupost de servicis i programes destinats a la prevenció de la violència de gènere i al foment de la igualtat.
Davant l'anunci dels sindicats de donar cobertura legal el pròxim 8 de Març a l'atur internacional de dones impulsat per nombroses organitzacions del moviment feminista a tot el món, l'administració es compromet a facilitar totes les mesures necessàries per a garantir l'exercici del dret fonamental de vaga previst en la nostra Constitució i en la nostra llei, a totes aquelles persones compromeses contra la discriminació social, legal, política, moral i verbal contra les dones del món.
La proposta ha sigut aprovada per la unanimitat dels grups polítics que conformen el Ple
L'atleta local va alçar 59 i 65 kg en el moviment d'arrancada i 79 i 86 en el de dos temps. A més, va contribuir al triomf per equips de la federació valenciana
L'alcalde de Sagunt i la regidora de Cultura han parlat amb la societat musical sobre possibles projectes conjunts