El TSJ resol a favor de l'Ajuntament de Sagunt i en contra del recurs de la Lafarge per excedir el perímetre d'extracció en la pedrera Salt del Llop

Amb esta sentència el tribunal desestima totes les al·legacions de caràcter formal fetes per Lafarge
Imagen 1Imagen 2
El Tribunal Superior de Justícia (TSJ) de la Comunitat Valenciana ha resolt a favor de l'Ajuntament de Sagunt i en contra del recurs d'apel·lació de l'empresa Lafarge per excedir, esta, el perímetre de la concessió de la pedrera de Salt del Llop i extraure àrids en sòl protegit de propietat municipal. Esta sentència confirma l'anterior dictada pel Jutjat Contenciós-Administratiu 4 de València, que desestimava la demanda contra la resolució de l'Ajuntament de Sagunt, confirmava els actes administratius impugnats i obligava l'empresa a pagar 1.800 euros en concepte de costes processals.

En la sentència, el tribunal desestima totes les al·legacions de caràcter formal fetes per Lafarge. En primer lloc, sobre la falta de notificació a altres interessats perquè no hi ha uns altres tercers interessats; en segon lloc, sobre la infracció de l'article 233.4 de la LOTUP perquè no resulta aplicable i no s'ha generat indefensió; i en tercer lloc, sobre la presa en consideració de l'acord aportat per l'Ajuntament en fase de conclusions perquè es tractava d'un acord posterior a la formulació de la contestació de la demanda.

Quant a la part del fons de l'assumpte, Lafarge demana modificar la valoració de la prova, i el TSJ rebutja modificar esta valoració perquè “de cap manera pot afirmar-se que la valoració de la prova no ha sigut raonada ni raonable” pel jutge de primera instància, i “el seu judici va ser motivat i conforme a Dret”.

El tribunal, a més de desestimar este recurs d'apel·lació i confirmar la sentència dictada, ha imposat Lafarge el pagament de 1.000 € en concepte de costes.

Per al regidor d'Urbanisme i Habitatge, Quico Fernández, esta és una notícia molt important per a l'Ajuntament de Sagunt i per a la ciutadania ja que es tracta d'una infracció que van detectar els tècnics municipals de l'àrea d'Urbanisme quan s'estava redactant la declaració de paratge municipal de Romeu i que consistia en la invasió d'una important superfície qualificada com a sòl no urbanitzable protegit. «Tal com defensàvem des de l'Ajuntament, Lafarge s'havia excedit en el perímetre de l'extracció ocupant terreny del mateix Ajuntament, sent una infracció molt greu des del punt de vista urbanístic i ambiental i, per segona vegada, els tribunals ens donen la raó», ha declarat el regidor. A més, Per a Fernández, esta sentència entra en el fons de l'assumpte «i satisfà l'interés general i dels ciutadans, que per a això estem els polítics, per a defensar els interessos generals, no els interessos de les empreses».

Així mateix, el regidor d'Urbanisme i Habitatge ha aprofitat l'ocasió per a fer referència a una altra sentència de caràcter patrimonial «com la que es va perdre fa uns mesos per una qüestió formal, no de fons i en la qual també detectàrem que hi havia un excés d'extracció de material i obrirem l'oportú expedient que finalment l'empresa va recórrer i que un tribunal li va donar la raó per una qüestió formal». Fernández ha finalitzat dient que «esperem que la justícia pose cadascú en el seu lloc i que l'interés de la muntanya de Romeu i el patrimoni municipal s'impose als interessos particulars».