Els turistes augmenten la puntuació del municipi com a destinació

Segons s'ha informat en la Mesa de Qualitat del SICTED Sagunt, els turistes augmenten la puntuació del municipi en les enquestes respecte a 2016 i arriba a 4,4 punts sobre 5
 


La Mesa de Qualitat del SICTED s'ha reunit hui. La reunió ha comptat amb la presència de la regidora de Turisme, Natalia Antonino, i la representant de l'Agència Valenciana de Turisme, Virtudes Chelet, així com representants d'associacions locals relacionades amb el sector. 

Les conclusions exposades en la reunió són positives, ja que els informes realitzats a partir d'enquestes de qualitat sobre el nostre municipi mostren un augment en la puntuació que els turistes fan del mateix. 

Natalia Antonino ha destacat que “se'ns puntua amb un 4,4 sobre 5, una nota prou elevada, per tant entenem que és una bona nota per al nostre municipi. Sabem que hi ha hagut un augment de puntuació respecte a 2016 i açò significa que estem treballant l'eina del SICTED pel bon camí per ser els millors amfitrions de la nostra ciutat i consolidar eixe teixit turístic dins del municipi”. 

En les enquestes, els turistes puntuen aspectes com l'hospitalitat, l'allotjament, serveis de restaurants, comerç, informació turística, transport públic, seguretat i l'estada general dins de la destinació. Han sigut 205 enquestes que s'han realitzat en col·laboració amb els allotjaments participants del SICTED i les Oficines de Turisme. 

En la Mesa del SICTED han estat també els representants de l'Associació de Comerciants Ciutat de Sagunt, Lola Torrente, i de l'Associació de Comerciants i Professionals del Port de Sagunt ACPS, Pedro Argenti. 

Els informes que s'han presentat són d'empreses de cicle 1, 2, 3 i 4, havent superat totes elles els compromisos requerits en els seus corresponents cicles. Són un total de 62 expedients.

 
 

En la reunió també s'ha informat a la Mesa de Qualitat del projecte del Grup de Millora del cicle 2 i 4. La campanya Quién está detrás de esta sonrisa?” va consistir en publicacions impreses, anuncis de radio i entrevistes als empresaris participants en el projecte. Ací van poder donar a conèixer la seua experiència amb SICTED i els seus productes. 

La campanya ha tingut molt bon acolliment tant per part dels establiments participants com per part dels usuaris i clients d'estos establiments. Una vegada finalitzada la campanya es va realitzar el sorteig el passat 14 de setembre i durant estos mesos s'estan lliurant els premis als guanyadors. 

La taula destaca les accions realitzades per algunes empreses en els seus plans de millora d'enguany, com la introducció de connexió wifi i carregadors en els taxis o reformes amb noves tecnologies en alguns establiments. 

 

Conclusions

En estos tres anys i set mesos que porta en marxa SICTED Sagunt cal valorar molt positivament la implicació de les empreses, dels propietaris, gerents i directius, ja que gràcies a ells és possible treballar la millora contínua a Sagunt, no solament millorant les seues empreses i serveis des de dins, sinó també assenyalant els aspectes crítics del municipi que competeixen a l'Ajuntament. 

El SICTED destaca la millora del coneixement de les empreses entre elles, la qual cosa repercuteix positivament en la informació que rep l'usuari dels serveis. D'altra banda, ressalta la col·laboració d'estes en projectes culturals de rellevància i en la creació de productes.