L'Ajuntament de Sagunt ha presentat este matí una campanya destinada a les i els jóvens per a impulsar i posar en valor el xicotet comerç del municipi, així com a les persones que més utilitzen internet, a través d'un dels formats que més s'utilitza en les xarxes socials, concretament en Tik Tok, que és el dels vídeos curts. Esta campanya s'ha dut a terme a partir de detectar la tendència de compra via en línia de les persones jóvens, i té com a objectiu mostrar la gran varietat de productes que es poden trobar en el xicotet comerç local i tradicional, així com els seus avantatges.
La campanya es compon de cartelleria i la realització de vídeos curts, mitjançant els quals es pretén transmetre els valors del xicotet comerç com són la proximitat, el tracte directe, la qualitat del producte i la confiança que deposita el xicotet comerç en els seus clients i viceversa. A més, mitjançant esta acció es vol inculcar als mateixos la necessitat de reactivar i fer costat al comerç de proximitat després de la crisi sanitària de la COVID-19, que va obligar a molts d'ells a tancar els seus negocis temporalment.
Esta campanya organitzada i impulsada pel departament de Comerç i Mercats, té una duració aproximada de tres setmanes i la seua difusió serà mitjançant xarxes socials. A més, el pressupost que s'ha destinat és de 3.100 euros, dels quals 2.800 s'han utilitzat per a cobrir les despeses referides a la producció de vídeos i 300 euros per a tot el relacionat amb el disseny de la cartelleria.
En este sentit, la regidora de Comerç i Mercats, Ana María Quesada, ha explicat que es tracta d'una campanya de suport al comerç local destinada a les persones que solen realitzar les seues compres per internet. «El que busquem és continuar conscienciant sobre els beneficis que tenim quan comprem en el comerç local, eixos xicotets detalls com el cara a cara, que no t'ho pot donar cap altre lloc», ha destacat.
L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha explicat que les dades demostren que sí que hi ha un públic al qual li costa més bregar amb les noves tecnologies i que continua preferint el xicotet comerç, però això està cada vegada més allunyat dels hàbits de compra dels i les jóvens. És per això que «són importants campanyes com estes, per incidir en tots els avantatges que té el xicotet comerç, ja que és una realitat que o la cuidem entre tots i totes o desapareixerà. És fonamental fer campanyes per fer reflexionar les noves generacions i que assumisquen eixe compromís a nivell individual», ha indicat.
D'altra banda, el dissenyador del cartell, Albert Graullera, ha explicat el procés creatiu que ha seguit per dissenyar els cartells, que en este cas buscava contar una història a través de diferents circumstàncies que es pogueren donar en el comerç local i que posaren en valor el que pot aportar una experiència de compra. «Per este motiu s'han plasmat diferents situacions, amb estil de dibuix atractiu i que poguera connectar amb la gent jove», ha indicat.
Així mateix, el florista local José Valero, ha explicat la seua experiència comercial actual i ha destacat la campanya com a «productiva i agradable». «El comerç a Sagunt, encara que no està mort, necessita una mica de reactivació, i campanyes com estes tenen efectivitat, jo en el meu cas note més moviment i estic molt agraït», ha explicat. A l'acte de presentació de la campanya també han assistit els representants de les associacions del Consell Assessor de Comerç.