Sagunt dona la benvinguda a la II Setmana de la Ciència traient la divulgació al carrer
La jornada Ciència al carrer reunix este dissabte en el pantalà a experts i ciutadania amb estands, xarrades, exhibicions i panells informatius
Este matí s'ha realitzat la recepció i benvinguda de les 11 persones que treballaran en diferents àrees de l'Ajuntament de Sagunt
Este matí l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, i la regidora de Recursos Humans i Promoció Econòmica i Industrial, María José Carrera, han donat oficialment la benvinguda a les persones contractades mitjançant els programes EMPUJU i EXPLUS, i que durant els pròxims mesos desenvoluparen la seua activitat professional en els diferents departaments de l'Ajuntament de Sagunt. Han estat acompanyats dels regidors i regidora dels departaments als quals s'ha assignat el nou personal amb l'objectiu de rebre'ls, donar-los a conéixer el funcionament de les diferents àrees i acompanyar-los en la seua arribada a l'administració local.
Darío Moreno i María José Carrera han donat la benvinguda a les 11 persones que integren estos programes desenvolupats i finançats pel Servici Valencià d'Ocupació i informació, LABORA. En la seua recepció, Moreno ha destacat que «ens centrem des de l'Ajuntament a intentar millorar la vida dels nostres ciutadans i ciutadanes i, part d'això, sabem que són les oportunitats laborals, així que precisament per això el departament de Promoció Econòmica posa un accent especial en tallers d'ocupació, en formació, i també per descomptat, en creació de llocs de treball que a l'Ajuntament li puguen vindre bé com a reforç però que, alhora, també siga una experiència positiva per a vosaltres».
En conjunt, l'Ajuntament de Sagunt ha rebut de subvenció 495.296 € per a cobrir els costos salarials i la cotització a la Seguretat Social durant 12 mesos de les persones seleccionades. En esta edició, els perfils triats per a cobrir els diferents llocs de treball són els d'Administració i Direcció d'Empreses, Arquitectura, Comunicació Audiovisual, Dret, Educació Infantil, Educació Social, Informàtica, Enginyeria Civil, Integració Social, Prevenció de Riscos Laborals i Publicitat.
María José Carrera ha destacat que «la importància que té este tipus de programa per al foment de l'ocupació. D'una banda, suposa un reforç humà a àrees concretes de l'ajuntament i ajuden amb l'energia i il·lusió pròpies de qui inicia un nou projecte laboral. D'altra banda, atorga a les persones beneficiàries d'una oportunitat per a adquirir i ampliar el seu bagatge professional facilitant posteriorment la seua inserció en el mercat de treball».
El programa EMPUJU, destinat a la contractació de persones menors de 30 anys per entitats locals, compta amb una subvenció de LABORA de 169.774 €. En esta edició els departaments de Promoció Econòmica i Industrial, Informàtica i Educació comptaran amb quatre tècnics que ajudaran al desenvolupament de la gestió diària del treball departamental al mateix temps que adquirixen experiència i coneixements que facilitaran la seua posterior ocupabilitat.
Per part seua, el programa EXPLUS està destinat a la contractació de persones desocupades de, almenys, 30 anys i compte en esta edició amb una subvenció de LABORA de 325.523 €. En este cas, set persones ajudaran als departaments de Biblioteques, Comerç i Mercats, Contractació, Esports, Mobilitat, Patrimoni i Salut Laboral en les seues comeses habituals.
La jornada Ciència al carrer reunix este dissabte en el pantalà a experts i ciutadania amb estands, xarrades, exhibicions i panells informatius
Es tracta d'unes obres amb un import de licitació de més de 340.000 euros (IVA inclòs)
Cecilia Rodrigo, filla del mestre Rodrigo, impartirà hui la conferència “Joaquín Rodrigo, un insigne compositor valencià”