El 112 Comunitat Valenciana ha elevat l'alerta per tempestats a nivell taronja
L'alerta estarà activa fins a les 21.59 hores de hui, dijous 8 de maig, i les tempestats podran anar acompanyades de graníssol
Segons la proposta d'Esquerra Unida, l'Ajuntament donarà suport a la Vaga General de les Dones, facilitant el seu desenvolupament en esta corporació; facilitarà amb tots els mitjans materials, personals i de difusió les manifestacions, concentracions, activitats i actes que convoquen les associacions de dones en el 8 de març, i enarborarà la bandera feminista en l'Ajuntament com a símbol de suport a la lluita de les dones.
D'altra banda, segons la proposta d'ADN Morvedre, l'Ajuntament de Sagunt prendrà totes les mesures necessàries per garantir l'exercici del dret fonamental de vaga previst en la nostra Constitució i en la nostra llei, a totes les persones compromeses amb acabar amb la discriminació social, legal, política, moral i verbal contra les dones del món.
Segons explica la proposta d'Esquerra Unida, el pròxim 8 de Març, Dia Internacional de la Dona, el moviment feminista, amb el suport d'organitzacions i col·lectius polítics, socials i sindicals, convoca una vaga general de les dones per tota la nostra geografia.
Es tracta d'una convocatòria de denúncia de les desigualtats, les discriminacions i les violències estructurals que pateixen més de la meitat de la població mundial, les dones, però també de reivindicació d'un nou model social, just, democràtic i igualitari.
Una vaga feminista contra un sistema capitalista i patriarcal que permet que les desigualtats estructurals que pateixen les dones estiguen aconseguint tals nivells de gravetat i de tal dimensió, que fa ineludible prendre els carrers, les institucions i els centres de treball per demostrar que sense elles el món cau, el món es para.
La proposta d'ADN Morvedre incideix que, a la inacceptable violència masclista que només a Espanya ha suposat l'assassinat de més de 1.000 dones en 14 anys, se sumen les conseqüències infames que en ple segle XXI té la desigualtat entre dones i homes a tot el món.
Esta desigualtat es manifesta diàriament en múltiples àmbits, però sens dubte en el camp laboral és on es presenten d'una forma més evident: la bretxa salarial entre gèneres és del 20% a favor dels homes; les dones segueixen assumint a tot el món una càrrega desproporcionada de treball no remunerat; els permisos de maternitat i paternitat que possibiliten el repartiment de responsabilitats en la cura de filles i fills entre els dos progenitors són nuls o escassos.
L'alerta estarà activa fins a les 21.59 hores de hui, dijous 8 de maig, i les tempestats podran anar acompanyades de graníssol
La ciutadania pot actualitzar les seues dades en la plataforma web habilitada a este efecte o telefonant al departament municipal de Trànsit i Mobilitat
Esta associació sense ànim de lucre va guanyar el premi en Valors Humans de l'última Gala de l'Esport de Sagunt per la VIII edició de la iniciativa