El dispositiu de seguretat de la platja del Port de Sagunt practica un simulacre de salvament
Estos exercicis s'efectuen periòdicament per a millorar la coordinació i els temps de reacció del personal implicat
La moció, presentada per Enric Ariño en representació de Compromís, proposa, en primer lloc, reivindicar el decàleg de solucions a l'agricultura, en el qual s'exigix al Govern Espanyol i a la Unió Europea ajudes directes als xicotets agricultors, qüestions relacionades amb la importació com la revisió i renegociació dels acords signats per la Unió Europea, mesures que fan referència a les garanties de salut dels consumidors i l'etiquetatge del producte citrícola, així com qüestions que impliquen el compliment de les normes establides i l'establiment de controls i inspeccions per part de les autoritats, entre altres solucions.
La segona proposta de la moció dóna suport a l'ajuda i el suport a totes les manifestacions i propostes que es facen en el sector agrícola en defensa de la seua continuïtat com a part essencial de l'economia. En tercer lloc, el ple també ha aprovat l'adhesió a la manifestació del pròxim 7 d'abril a València, fent una crida a la ciutadania perquè hi participe de manera activa.
Esta moció sorgix com a conseqüència de la difícil situació que travessa la citricultura a la comarca i, en general, a València. Segons esta, el sector està vivint la pitjor campanya de les últimes dècades a causa de la caiguda dels preus de la fruita, les pèrdues per als agricultors i la mala eixida comercial dels productes, la qual cosa suposa que les taronges s'estiguen tirant al sòl o, en alguns casos, deixant-se perdre en l'arbre. Esta situació està generant greus repercussions comercials i econòmiques per al sector, posant en perill la seua continuïtat.
Tal com recull la proposta de Compromís, la signatura d'acords amb països tercers sense garanties fitosanitàries i deixar que siguen ells qui marquen els protocols d'importació està suposant l'entrada de plagues i possibles malalties, donant lloc a l'abandó de les explotacions locals i la pèrdua de llocs de treball a la comarca. Per tots els motius exposats, els agrícoles eixiran al carrer el pròxim 7 d'abril en defensa del sector i per a exigir millores i solucions a les administracions implicades.
Estos exercicis s'efectuen periòdicament per a millorar la coordinació i els temps de reacció del personal implicat
A més, en el mateix campionat nacional, Yago Gómez va conquistar la plata en la modalitat wushu tradicional arma
El músic alacantí actuarà en el Teatre Romà el 7 d'agost i Versonautas oferirà el seu últim espectacle el 5 d'agost a la Casa dels Berenguer