La Corporació Municipal sol·licita declarar el Dijous de Berenar com Bé Immaterial de Rellevància Local
La moció aprovada considera esta tradició “un element essencial del nostre patrimoni cultural de caràcter immaterial”
L'Ajuntament de Sagunt ha presentat la campanya que estan desenvolupant conjuntament l'Alcaldia i la delegació de Comerç i Mercats amb la finalitat de reactivar als comerços de la ciutat i en concret a les botigues d'indumentària valenciana tradicional que tan durament s'han vist afectades des de l'inici de la crisi sanitària provocada per la COVID-19. Aprofitant la data de Sant Valentí i el seu simbolisme s'han repartit i situat en els aparadors del comerç local 120 cors elaborats per quatre botigues d'indumentària valenciana que porten el lema de la campanya “Quiérete mucho”, juntament amb la targeta del comerç que els ha elaborat. Posteriorment, es publicarà un vídeo en les xarxes socials sobre la campanya i el seu desenvolupament, tal com ha explicat la representant de l'empresa adjudicatària de la campanya. Les quatre botigues citades han sigut Indumentaria Valenciana Lledó, Indumentaria, bordados i serigrafía Mar, Rosmar i A l’Antiga.
Com ha explicat la regidora delegada de Comerç i Mercats, Ana María Quesada, amb una carta als comerços, «el sector de la indumentària fallera s'ha vist molt afectat per la pandèmia, en tractar-se d'un producte molt estacional i trobar-se que les seues vendes s'han vist dràsticament afectades a causa de la suspensió de la festivitat de les falles i per la contenció de la despesa per part de la població en l'adquisició dels seus productes a causa de la tipologia d'estos».
Segons ha indicat la regidora, els cors s'han distribuït en comerços de complements, sabateries, llenceria, botigues de regals de tota mena, joieries, floristeries i botigues de moda «amb l'eslògan Quiérete mucho que va pensat perquè ens vulguem els comerços i ens vulguem també els qui comprem en ells».
L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha agraït la seua participació a totes les persones que han fet possible la campanya i ha afirmat que esta campanya s'emmarca en les iniciatives municipals de suport al comerç local, i que a més «estem treballant en eixe programa d'ajudes en col·laboració amb la Generalitat i amb la Diputació de València per a poder estar ací per a tots eixos negocis que ho estan passant especialment malament. Però tampoc hem de deixar de costat algunes xicotetes accions que són imprescindibles…perquè teníem la sensació que era imprescindible i els devem això particularment a la indumentària fallera».
L'alcalde ha considerat que esta campanya reunix «tots eixos condicionants que nosaltres sempre parlem, intentar ser inclusius, tractar diferents aspectes alhora i fer partícip al màxim nombre de persones possible. És una bona campanya en el sentit que animem a la gent a consumir, a comptar amb el comerç local».
En representació de les quatre botigues citades, una representant d'Indumentaria Valenciana Lledó ha agraït a l'Ajuntament de Sagunt esta campanya i que s'hagen recordat d'elles, al mateix temps que ha fet una crida a la ciutadania perquè faça costat al comerç local en general, que està travessant una de les pitjors crisis de la seua història.
La moció aprovada considera esta tradició “un element essencial del nostre patrimoni cultural de caràcter immaterial”
En el marc d’esta celebració, s’ha realitzat també un esdeveniment per a l’alumnat amb la finalitat d'impulsar l'interés per les carreres STEM
S'aplicaran les limitacions urbanístiques previstes en el PATRICOVA, es realitzaran estudis hidrogràfics i se sol·licitarà la implicació dels diferents nivells de Govern