Exposicions, tallers, xarrades, documentals i llibres pel Dia Internacional de la Dona 2025 a Sagunt
La programació es prolongarà des de febrer fins a finals d'abril i tindrà el seu punt central en la manifestació del 8M
L'Ajuntament de Sagunt, a través del departament de Comerç i Mercats, ha posat en marxa una nova acció per donar suport i promocionar al comerç local faller, i així animar a la ciutadania a realitzar les seues compres en este sector tan castigat per les conseqüències de la pandèmia ocasionada per la Covid-19.
L'acció està composta per un vídeo promocional en el qual a partir de la música i poesia creada per Lourdes Trujillo i la participació de cinc comerços locals del sector faller, es mostra com ha sigut la situació viscuda a causa de la pandèmia i com han aconseguit ressorgir i afrontar amb il·lusió les festes que se celebraran la setmana vinent.
En este sentit, el vídeo de la campanya es difondrà a través del canal de Youtube del Gabinet de Comunicació de l'Ajuntament de Sagunt i les xarxes socials de la regidoria de Comerç i Mercats i del Gabinet de Comunicació. Així mateix, en el vídeo promocional de la campanya han participat de manera altruista cinc comerços del municipi: Alitea Arte-mania, Flores Vidal, Bordados Costa Azahar, A L’antiga Roba Tradicional i Indumentària Valenciana Lledó.
Els comerços participants, que han exposat alguns dels seus productes en la presentació de la campanya, pertanyen principalment al sector de la indumentària fallera, joieria, floristeria i complements artesanals. D'altra banda, la campanya ha comptat amb un pressupost de 2.700 euros aproximadament.
La regidora de Comerç i Mercats, Ana María Quesada, ha explicat que «hem volgut fer costat al comerç local faller, que durant este any han estat resistint i han barallat a la seua manera, cadascun com ha pogut per a continuar oberts hui dia. La campanya consta d'un vídeo que es difondrà en les xarxes socials per a posar-li cares al comerç al voltant de les falles».
En este sentit, l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha destacat que «des de l'Ajuntament intentem animar a la ciutadania perquè això també tinga un impacte econòmic positiu, ja que darrere del comerç local hi ha moltes famílies. Des de l'Ajuntament donem suport i animem a la ciutadania al fet que consumisca i s'acoste als seus comerços locals».
També han participat en la presentació de la campanya representants de les cinc empreses que han participat en el vídeo, els quals han explicat el treball que realitzen, com han viscut la situació provocada per la Covid-19 i, a més, han animat a la ciutadania a comprar en els establiments fallers locals. A més, han assistit a la presentació el president de la Federació Junta Fallera de Sagunt, Jaime Gil; el vicepresident general de FJFS, Paco Giménez, i les Falleres Majors del municipi, Sandra Ordiñaga i Aitana González.
La programació es prolongarà des de febrer fins a finals d'abril i tindrà el seu punt central en la manifestació del 8M
L'empresa Llop Proyectos Integrales SL obté la major puntuació per a resultar adjudicatària del contracte per un import de 3,9 milions d'euros
L'actuació està emmarcada en el Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació i finançada pels fons Next Generation de la Unió Europea