La Policia Local de Sagunt incorpora tecnologia de mesurament acústic per a controlar el soroll de motos i ciclomotors
Les infraccions lleus comporten multes d'entre 60 i 600 euros, mentre que les greus poden ser de fins 6.000 euros


L'Ajuntament de Sagunt, a través de la delegació de Joventut, ha premiat el dibuixant Paco Roca i el guionista Guillermo Corral amb el guardó de Millor novel·la gràfica nacional del VI Festival del Còmic Splash Sagunt. El lliurament va tindre lloc en el Casal Jove del Port de Sagunt divendres passat, 15 de febrer, després de la presentació de la seua novel·la gràfica El tesoro del Cisne Negro. La presentació va suposar un avanç de l’Splash que tindrà lloc els pròxims 22, 23 i 24 de març.
El regidor de Joventut, Guillermo Sampedro, va ser l'encarregat d'acompanyar Paco Roca durant la presentació de la seua nova novel·la que tix una història a mig camí entre el thriller polític i l'aventura arqueològica. Prenent com a base l’experiència pròpia i l'ofici que se li suposa, aconseguix crear una història que enganxa, a pesar que el seu to, en general, és bastant assossegat en tractar-se “d’aventures de despatx”, això és, les intrigues dels diferents governs implicats, les lluites entre bufets d'advocats, les més o menys amenaces o coaccions a l'equip d'investigadors, etc. Galeons afonats amb monedes d'or, agències d'espionatge, cuines ministerials i romanç. Realitat i ficció es multipliquen en un còmic que mai desitges que acabe. Obrir les seues pàgines és com encendre focs que pensaves estaven extints.

L'alcalde de Sagunt, Quico Fernández, va entregar el premi a Paco Roca i va assegurar que és “molt interessant escoltar el dibuixant i un gust per a tots”. A més, va manifestar el seu desig de traslladar el Festival del Còmic Splash del Casal Jove a la Nau: “espere que l'any que ve pugam veure'ns allí, ja que és un escenari molt especial”.
El regidor de Joventut, Guillermo Sampedro, va declarar que “estem molt contents per l'assistència, ja que han vingut quasi 100 persones a la presentació del còmic de Paco Roca. Sobretot vull agrair a Paco Roca la seua presència; li hem donat el premi al Millor Còmic Nacional perquè entenem que és el millor treball que s'ha editat a Espanya i, sobretot, dir que Paco és un amic del festival perquè sempre ha estat donant suport en totes les edicions de la mostra de còmics de Sagunt. Esperem que l'any que ve també puga tornar a presentar el seu nou treball”.
Finalment, Paco Roca va assegurar estar “encantat d'estar un any més ací en l’Splash, que em sembla que és un festival que ha anat creixent i que és molt interessant; és un lloc on sempre et trobes amb amics. Estic encantat d'estar ací i més de rebre un premi, que això sempre t'agrada, i que el guardaré en el cor i en el millor lloc de ma casa”.

Les infraccions lleus comporten multes d'entre 60 i 600 euros, mentre que les greus poden ser de fins 6.000 euros
El municipi canadenc cerca aprendre de l'experiència a Sagunt per a afrontar l'arribada de la seua pròpia planta de bateries, a més d'explorar oportunitats de col·laboració econòmica, formativa i cultural
L'actuació, finançada amb fons europeus NextGenerationEU, millorarà quatre rutes del terme municipal i incorporarà noves tecnologies per al seu ús i seguiment