L'Ajuntament de Sagunt presenta el programa de promoció i sensibilització dels valors igualitaris en l'esport, ‘Dorsal 261’

Entre les diferents accions que desenvolupa el programa hi haurà una yincana, una taula de reflexió i la plataforma ‘Niña y Deporte’

El Centre Cívic de Port de Sagunt ha acollit este matí la presentació del programa Dorsal 261. Este és un projecte pioner a Espanya impulsat per esportSagunt, que se centra en la promoció i la sensibilització sobre valors igualitaris i l'eliminació de la bretxa de gènere a través de l'esport.

L'origen del nom ‘Dorsal 261’ es deu al dorsal que va portar Katherin Switzer en 1967 quan va completar oficialment la marató de Boston, malgrat els impediments, i es va convertir en la primera dona a aconseguir-ho.

El regidor d'Esports, Javier Timón, ha destacat «esta activitat sobre totes les altres, ja que un dels objectius principals que té marcat el departament i l'Ajuntament de Sagunt en general, és tot el relacionat amb la igualtat i l'eliminació de la bretxa de gènere». També ha explicat que des del departament es realitzen diferents accions i es fa costat a l'esport femení perquè «cada vegada més s'aproxime als nivells de suport que té l'esport masculí, però creiem que cal visibilitzar-los d'una altra forma, i per això este projecte per a nosaltres és el més important. És un projecte que intenta involucrar a tots els sectors».

Entre les diferents accions que desenvolupa el programa, gestionades i desenvolupades per l'Àrea d'Activitats Escolars (AES), es troba el 27 de maig una yincana d'inici del programa i la clausura del curs “Esport en edat escolar”. La següent de les activitats tindrà lloc l'11 de juny i es desenvoluparà una taula de reflexió mitjançant la tècnica World café sobre la bretxa de gènere; i finalment el 22 d'octubre donarà inici l'ús de la plataforma ‘Niña y Deporte’ en els centres escolars.

Esta última, la plataforma en línia ‘Niña y Deporte’, és una eina educativa que se centra en treballar la igualtat de gènere per mitjà de l'esport. Està dirigida a l'alumnat de 6é de primària i consta de 7 fases, tenint una duració de 10 sessions de 60 minuts cadascuna. La plataforma, intuïtiva i de fàcil ús, es presenta com una eina pedagògica i educativa per al curs 2022/2023.

En la presentació han sigut presents el regidor d'Esports, Javier Timón, així com personal dels departaments municipals d'Esports, Educació i Igualtat. Així mateix, també ha assistit a la presentació professorat dels centres educatius de la ciutat.