L'Ajuntament de Sagunt realitza un estudi entre la població sobre el coneixement i la valoració dels servicis municipals

Una vegada obtinguts els resultats, estos serviran per a posar en coneixement de les diferents delegacions els aspectes a millorar


L'Ajuntament de Sagunt ha realitzat un estudi de satisfacció sobre els servicis municipals. A través d'enquestes a la població, s'han aconseguit dades sobre el coneixement i la valoració d’estos servicis per part de la ciutadania per a poder actuar en la seua millora.

 

Este matí, l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, i la regidora de Participació Ciutadana, Ana María Quesada, han donat a conéixer els resultats d'esta enquesta, realitzada a peu de carrer a 835 persones majors de 18 anys (del total de 53.851 majors d’edat, segons l’Institut Nacional d’Estadística) i residents en el terme municipal de Sagunt. L'objectiu principal del projecte ha sigut analitzar els principals indicadors de gestió de l'Ajuntament de Sagunt com ara neteja viària, enllumenat, atenció a la ciutadania, programació cultural, instal·lacions esportives, seguretat, obres, comunicació, execució de projectes, entre d’altres.

 

L'alcalde ha assegurat que l'enquesta s'ha realitzat garantint la «representativitat dels diferents nuclis poblacionals, amb un mínim de persones de cada zona per a assegurar que la informació era prou representativa del que opina la ciutadania d’Almardà, disseminats, Sagunt, nord del Palància o del Port de Sagunt». Moreno ha assenyalat que ha sigut «una altra forma de participació ciutadana, com un vehicle més de connexió entre les persones a peu de carrer i la institució, per a conéixer la seua opinió respecte als servicis i què opinaven quant a com millorar les accions que du a terme l'Ajuntament en la seua àrea i per a tota la ciutat».

 


Per la seua banda, Quesada ha assegurat que la finalitat és «conéixer la situació dels nostres servicis bàsics i necessitats en general per a actuar en la seua millora». La regidora ha destacat algunes dades incidint que d’alguns departaments «no es coneix prou la labor que fan i convidem la ciutadania a conéixer tots estos servicis a través de la web municipal, ja que hi ha alguns que són fonamentals i essencials com el SAIC, el telèfon de l'Ajuntament, la web municipal, Serveis Socials o Promoció Econòmica», a més d'activitats culturals o lúdiques com «el Festival MusAS».

 

El primer edil també ha reforçat la idea que l'Ajuntament «té com a assignatura pendent arribar més i promocionar de manera adequada totes les activitats perquè la gent puga apreciar-les i gaudir-les». A més, Moreno ha assenyalat altres aspectes a millorar com l'asfaltat, la neteja viària o la preocupació pel carril bici, «prenem nota i continuarem treballant perquè canvie la percepció ciutadana».

 

Quant a l'enquesta, ha sigut duta a terme per l'empresa Coto Consulting SL i «s'ha comptat amb personal de les nostres llistes de treball de Promoció Econòmica», ha assegurat Quesada. L'alcalde ha afirmat que esta ha sigut «una primera prova pilot que ha oferit informació molt útil i volem que tinga una continuïtat anual per a poder comprovar com es mouen les dades amb el temps i valorar l'impacte de les polítiques públiques que tenim en marxa, ja que la transparència forma part del nostre ADN».

 

Finalment, l'alcalde i la regidora han animat la ciutadania a consultar els resultats d'esta enquesta, que pot fer-se en este enllaç al web municipal.​