La Corporació Municipal va aprovar ahir el Pla d'Actuació Municipal enfront del Risc d'Incendis Forestals del municipi en la sessió plenària ordinària de l'Ajuntament de Sagunt corresponent a setembre. La delegació de la Policia Local, que ha gestionat el pla, va ser la que va presentar al ple l'expedient per a la seua aprovació.
D'esta manera el Ple Municipal ha aprovat definitivament este pla i publicar l'acord en el Butlletí Oficial de la Província, així com en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Sagunt. D'igual mode, també ha acordat donar compte del mateix a l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències amb la finalitat de procedir a la seua homologació per part de la Comissió de Protecció Civil de la Comunitat Valenciana.
El Pla d'Actuació Municipal enfront del Risc d'Inundacions ha sigut aprovat definitivament amb els vots a favor de PSOE, IP, i COMPROMÍS , mentre que PP i VOX s'han abstingut.
Este pla va ser acordat inicialment en el ple celebrat el passat 6 de juny i durant el període d'exposició pública estipulat no es van presentar reclamacions o suggeriments.
L'objecte del pla és establir els aspectes relatius a l'organització i el procediment d'actuació dels recursos i servicis davant les situacions de preemergències i a les emergències per incendis forestals dins del terme municipal de Sagunt.
El pla ha sigut dissenyat, en ser-li adjudicat per l'Ajuntament de Sagunt, per Noves Tecnologies Forestals S.L., una empresa que ha analitzat les particularitats del terme municipal amb relació a la informació territorial i els riscos: Situació geogràfica, límits i superfície del terme municipal; descripció de la massa forestal; vies de comunicació i pistes forestals; infraestructures de prevenció i extinció d'incendis; i els elements de risc, així com els vulnerables en la zona forestal i en la interfície urbà-forestal.
El pla compta amb un esquema que representa els nivells organitzatius del municipi davant una emergència d'este tipus. En el escaló més alt es troba el Centre de Coordinació Operativa Municipal (CECOPAL), que és l'òrgan coordinador municipal de les actuacions d'emergència estant al seu comandament l'alcalde de Sagunt.
També hi ha un Comité Assessor, compost pel cap de la Policia Local, responsables tècnics municipals dels departaments de Manteniment, Mobilitat Urbana, Medi Ambient, Guarderia Rural, Protecció Civil… així com altres membres de l'Ajuntament i empreses públiques com Aigües de Sagunt i Societat Anònima de Gestió (SAG). A més, formen part d'este esquema els Gabinets d'Informació de l'Ajuntament de Sagunt, el Centre de Comunicacions, el Centre de Coordinació d'Emergències (CCE) de la Generalitat, el Lloc de Comandament Avançat (LMA), el Centre de Recepció de Mitjans (CRM), les unitats bàsiques de seguretat, intervenció, sanitat, alberg i assistència, suport i avaluació de danys i recuperació, i col·lectius voluntaris.