
L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, i el regidor d'Activitat Física, Salut i Esports, Javier Timón, han rebut este matí a l'Ajuntament al Club d'Halterofília de Sagunt. Es tracta d'un nou club fundat recentment a la nostra ciutat, si bé els atletes han competit amb el Club Gandia i ara ja ho fan des d'esta nova entitat.
Durant esta última temporada, els atletes del club han rebut un total de cinc guardons. L'atleta Eduardo Gómez Palomares s'ha proclamat Campió d'Espanya Màster 2020 M70 Cat-55 i Campió del Món Màster 2021 M70 Cat-55; l'atleta Mariola Corega Pérez Chordá va guanyar el Campionat d'Espanya Màster 2020 W50 Cat-59 i va quedar en tercer lloc en el Campionat del Món Màster 2021 W50 Cat-55; finalment, el president del Club Esportiu Halterofília, Sergio Criado, va ser participant en el campionat d'Espanya absolut, representant la Comunitat Valenciana, i va quedar campió d'Espanya per equips.
El delegat d'Esports, Javier Timón, ha traslladat les felicitacions als atletes de part de tot el departament d'Activitat Física, Salut i Esports. Així mateix, ha agraït al club «la dedicació i l'esforç per recuperar esta disciplina esportiva, la qual té molta tradició en el nostre municipi, però que ha estat desapareguda durant diversos anys».
Per la seua part, l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha manifestat que: «L'esport de l'halterofília a vegades és un gran desconegut o es confon amb altres disciplines, es té una imatge de culturistes o altres àmbits que poden estar relacionats, però que no són realment este esport. Per tant, cal fer un esforç per explicar-ho i que la gent s'anime a conéixer-lo i a practicar-lo». En esta línia, Moreno ha animat la gent a que conega i s'acoste a esta disciplina perquè «és un esport que no coneix de sexes, ni d'edat, ni de condició física i que està per a fer-te sentir bé físicament».
«És una cosa molt positiva que hi haja, per fi, un club amb perspectiva de futur que es plantege fomentar l'halterofília a tots els nivells, per a noves generacions i per a tothom que vulga acostar-se a una nova disciplina esportiva», ha puntualitzat.
Des del Club d'Halterofília de Sagunt han parlat els tres esportistes, qui han explicat que el club s'ha fundat amb la idea de «potenciar la creació d'atletes, potenciar l'esport i que sobretot la gent en el dia a dia es mantinga activa; i fomentar que els xiquets que estan amb una tauleta es moguen». Han agraït a l'ajuntament el seu suport, a més d'animar tothom, fins i tot des de xicotets, a conéixer este esport que «proporciona molts beneficis; guanyes massa muscular i poses en valor tota la teua biomecànica».
Entre els pròxims campionats en els quals els i les atletes es presentaran estan el Campionat d'Europa Màster, que se celebrarà al novembre a Holanda, en el qual participaran Palomares i Corega; i el Campionat absolut Autonòmic, on tant Criado com altres atletes del Club competiran en diferents categories si aconsegueixen les mínimes necessàries en el primer campionat de presa de marques que organitza el club.