L'Ajuntament de Sagunt ha rebut les claus de les primeres huit vivendes socials del conveni signat amb la Societat de Gestió d'Actius Procedents de la Reestructuració Bancària, més coneguda com Sareb. Estos domicilis seran assignats pel Departament de Serveis Socials a famílies en situació de vulnerabilitat que es troben en risc d'exclusió residencial.
El conveni subscrit pel Consistori amb l'entitat de gestió el 4 de març del passat any contempla la cessió en usufructe per quatre anys d'un total de 25 vivendes que s'aniran lliurant gradualment. L'Ajuntament administrarà i gestionarà les mateixes en règim de lloguer social que tindrà un cost d'entre 75 i 125 euros al mes per domicili.
Estos habitatges s'assignaran per part del Departament de Serveis Socials a aquelles famílies que es consideren més idònies o que es troben en una situació de major necessitat entre les famílies i persones que estan sent ateses pel personal del departament seguint un protocol de valoració basat en criteris objectius.
La Sareb es farà càrrec de les despeses derivades de les assegurances de danys i responsabilitat civil de l'habitatge, el condicionament dels espais residencials al 50% fins a un màxim de 7.000 euros, les quotes de comunitat i les despeses i reparacions extraordinàries. El Consistori, per la seua part, carregarà amb l'altre 50% del condicionament, en cas de ser necessari, i amb la resta d’estipendis que genere l'ús dels habitatges.
L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, ha afirmat que este conveni «obri una porta de futur» perquè «realment té un impacte positiu» en el municipi. «L'habitatge és un dret fonamental recollit en la Constitució Espanyola, però lamentablement veiem com milers de famílies tenen problemes per a poder accedir a una vivenda en dignes condicions, la qual cosa limita molt la nostra capacitat de ser una societat que permeta tindre igualtat d'oportunitats», ha apuntat el primer edil.
Moreno també ha animat a sumar-se a esta iniciativa als grans propietaris d'habitatge que puguen tindre interés en la iniciativa i no vulguen tindre un parc d'habitatge immobilitzat. «L'Ajuntament de Sagunt és un aliat en eixe aspecte; estarem ací, tendirem la mà, som seriosos i formals en este sentit i el que volem és fer el millor per a la ciutadania», ha assegurat.
Per la seua part, el regidor delegat de Serveis Socials, Alejandro Sotoca, s'ha mostrat «il·lusionat» pel lliurament de les claus d'estes huit vivendes. «És la primera vegada que la nostra ciutat tindrà un parc municipal d'habitatge, que es gestionarà des del departament de Serveis Socials i la futura Oficina Municipal d'Habitatge», ha indicat.
«Des del Departament coneixem la situació d'incertesa que hi ha amb l'habitatge, ja que sabem que els lloguers són molt elevats, que accedir a una Renda Valenciana d'Inclusió o a un Ingrés Mínim Vital no garanteix l'accés a una vivenda, i per tant apostem pel benestar de la nostra població i en este sentit estes iniciatives suposen un gran progrés en drets fonamentals», ha puntualitzat Sotoca.
L'acte ha comptat també amb la presència de la cap del Departament de Serveis Socials de l'Ajuntament, Victoria Belis, a qui ambdós representants públics han traslladat el seu agraïment i reconeixement per la manera en què el personal de l'àrea s'ha bolcat en la iniciativa.
La futura Oficina Municipal d'Habitatge ja està contemplada en la Relació de Llocs de treball de l'Ajuntament i en els Pressupostos Municipals per a la seua creació, segons ha anunciat l'alcalde en la seua compareixença. «A partir de la creació de l'Oficina Municipal d'Habitatge podrem continuar avançant en eixes polítiques públiques que considerem imprescindibles perquè tothom puga tindre accés a una llar digna», ha subratllat el primer edil.