L'Ajuntament presenta la tercera edició de la campanya de targetes regal ‘Per Nadal fem xarxa’

Amb esta campanya es posen en circulació targetes regal d'un valor de 25 euros en les empreses del teixit empresarial de Sagunt perquè puguen oferir-les com a regal als seus treballadors este Nadal

El departament de Comerç i Mercats de l'Ajuntament de Sagunt ha presentat este matí la tercera edició de la campanya de targetes regal ‘Per Nadal fem xarxa’, una iniciativa sorgida de la col·laboració entre l'Ajuntament de Sagunt i la Federació de Comerciants de Sagunt FACOSA, juntament amb les associacions de comerç que la integren, el sector d'hostaleria i els mercats municipals. A partir de hui els comerços interessats poden adherir-se a la campanya.

La campanya consistix a posar en circulació targetes regal amb un valor de 25 euros en les empreses del teixit empresarial de Sagunt perquè estes puguen oferir-les com a regal als seus treballadors este Nadal. Esta campanya té com a finalitat fer costat al xicotet comerç, mercats i hostaleria del municipi amb la finalitat d'estimular el consum i les vendes dels establiments comercials i així reactivar l'economia local de Sagunt.

La regidora de Comerç i Mercats, Ana María Quesada, ha explicat en la presentació de la campanya que la «previsió és continuar amb ella el temps que siga necessari. Esta campanya va sorgir arran de la pandèmia i va ser una manera d'incentivar perquè els diners que s'invertien en els sopars de Nadal i no es podia per la situació, que s'invertiren en el comerç local, i l'any passat ho vam reinventar com una forma que les empreses tingueren més opcions d'incentivar els empleats. La mantenim perquè vam veure que l'any passat també va haver-hi una resposta adequada i que cada vegada se'ns demana més, és per això que continuarem reinventant-nos i de les crisis traure una cosa positiva».

Respecte al que competix a l'Ajuntament, Quesada ha explicat que la institució s'encarrega de la publicitat, en mitjans de comunicació i xarxes socials, i d'aportar el material publicitari, que en este cas seria la capsa de la targeta i el fullet que l'acompanya. «El cost total a penes és de 3.344 euros i després la repercussió és enorme», ha destacat. També ha agraït a FACOSA pel seu treball.

 

Les empreses poden adquirir tantes targetes com desitgen obsequiar als seus empleats. Així mateix, les targetes estaran incloses en una capsa contenidora juntament amb el llistat d'establiments que s'adherisquen a la campanya, i en els quals es podran gastar estes targetes. El termini en el qual poden adherir-se a la campanya tots els comerços, posats de mercat i hostaleria de Sagunt i del Port de Sagunt és el comprés del 10 al 25 de novembre.

La compra mínima en els establiments participants en la campanya serà de 25 €, ja que la targeta no és divisible, havent-se d'usar la seua totalitat en un sol acte de compra. Les targetes no es poden canviar per diners en efectiu, en el cas d'una devolució del producte, l'establiment haurà d'emetre un val per l'import íntegre de la compra. Les compres només es podran fer en els establiments adherits a la campanya i el període màxim per a canviar les targetes serà fins al 31 de gener de 2023.

A més, la regidora de Comerç i Mercats, ha indicat en nom de l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, que no ha pogut assistir per motius d'agenda, que «des d'Alcaldia s'enviarà a cada empresa que participa en la campanya, una carta directament de l'alcalde».

A l'acte de presentació també ha assistit el tresorer d’ASECAM, Fernando Villach; la presidenta de FACOSA, Lola Torrente; el president de l'Asociación de Comerciantes 9 de Octubre, Gregorio Garda; i finalment, Pedro Argenti i Marcelo Cuadros de l'Asociación de Comerciantes y Profesionales de Puerto de Sagunto. Fernando Villach i Lola Torrente han explicat els beneficis per al xicotet comerç que proporciona esta campanya i la voluntat de continuar amb ella al llarg del temps

L'horari de recollida de les targetes és el dijous de 13.00 a les 14.30 hores. Les sol·licituds d'adhesió de la campanya estaran disponibles en la pàgina web de FACOSA (www.facosa.org). i una vegada emplenades, firrmades i segellades s'enviaran per correu electrònic a la següent adreça: federacionfacosa@yahoo.com. Esta sol·licitud haurà d'anar acompanyada del CIF/NIF de l'empresa.

Una vegada finalitzat el termini d'inscripció, es publicarà el llistat d'establiments participants en la web de FACOSA: www.facosa.org. Els establiments adherits tenen les obligacions de col·locar en lloc visible els materials que se'ls proporcione per a donar publicitat de la campanya així com les bases de la campanya, així com els tiquets de compra (factura simplificada) hauran d'estar degudament emplenats, havent de recollir almenys les següents dades: Nom de l'establiment, data de la compra, concepte de la compra, NIF o CIF, import amb desglossament d'IVA.

A més, les targetes hauran d'estar segellades per l'establiment comercial que les reba i presentar-les a FACOSA o en les associacions per al seu cobrament, al costat del tiquet de compra i l'establiment participant en la campanya tindrà de termini fins al dia 15 de febrer de 2023 per a presentar en la seu de FACOSA o en les associacions les targetes originals encunyades admeses, engrapades als seus corresponents tiquets de compra. En este sentit, el termini de lliurament per a la seua validació per FACOSA serà el 15 de febrer de 2023 i el termini de realització de transferències als comerços participants al número de compte facilitat en el full d'adhesió, serà fins al 28 de febrer de 2023.