El ferrocarril al seu pas per Puerto de Escandón, zona en què el passat novembre hi hagué una incidència per les fortes pluges
L'anunci de la decisió de la companyia General Motors de deixar d'utilitzar regularment la línia de ferrocarril Sagunt-Teruel-Zaragoza per a transportar setmanalment 240 vehicles fins al port marítim de Sagunt per les condicions inadequades de la via va ser fet públic pel president de l'Autoritat Portuària de València el divendres passat en una jornada sobre el corredor Mediterrani. Aquesta notícia ha tornat a provocar la reacció de l'Equip de Govern de l'Ajuntament de Sagunt, la portaveu del qual i diputada autonòmica, Teresa García, ja el dia 18 de juny de 2015 va considerar com “una traïció més de la ministra de Foment, Ana Pastor” i va mostrar el seu malestar pels perjudicis que aquestes situacions “causen a l'economia del País Valencià”.
Aquesta línia ferroviària requereix una inversió pròxima als 50 milions d'euros per a solucionar les deficiències que obliguen a limitar la velocitat dels combois fins als 30 km/h en aproximadament 14 trams, així com les tones per eix que poden transportar els trens de mercaderies. El president de la APV, Aurelio Martínez, va recordar que Europa en el seu estudi sobre els corredors ferroviaris va incloure la connexió Sagunt-Saragossa dins de les quals poden optar a finançament en ser l'enllaç entre els eixos cantàbric i mediterrani.
L'alcalde de Sagunt, Quico Fernández, ha expressat la seua indignació amb aquesta situació perquè aquest tipus d'infraestructures, com ja va afirmar, estan vinculades amb la funcionalitat del nostre port marítim.
L'alcalde ha declarat que: “Com ja hem reiterat fins a l'extenuació, esta línia ferroviària és totalment tercermundista. És un clar exemple i la demostració que l'abandó i la discriminació a la que ens ha tingut sotmesos el govern estatal del Partit Popular i a la desídia de l'anterior govern autonòmic, també del Partit Popular, està afectant negativament les nostres possibilitats de desenvolupament perquè malgrat l'excel·lent situació geoestratègica del nostre port marítim estan minvant tràfics que s'operen des d'ací i açò no es pot permetre per més temps. Mentre que han gastat milers de milions en AVES han deixat en paupèrrimes condicions esta necessària connexió ferroviària amb un dels principals centres logístics d'Espanya, que està a Saragossa”.