L’Associació de Professorat Prósopon Sagunt presenta a l’Ajuntament de Sagunt el projecte del XXIV Bis Festival de Teatre Grecollatí

Este projecte forma part de la variada programació dels Ludi Saguntini 2021, els quals tindran lloc del 19 al 23 d’abril
Imagen 1Imagen 2
La Junta Directiva de Prósopon Sagunt, es va reunir amb l'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, i amb el regidor d'Educació, Jose Manuel Tarazona, amb l'objectiu d'exposar-los com es desenvoluparà el XXIV Bis Festival de Teatre Grecollatí dins del marc dels Ludi Saguntini.

La durada del festival serà del 19 al 23 d'abril i es realitzarà un acte de cloenda el 19 de juny de 2021 en el Teatre Romà de Sagunt. Durant eixa setmana es representaran tres obres de matí i es comptarà en tot moment amb un protocol de prevenció i seguretat consensuat amb l'Ajuntament de Sagunt segons la normativa Covid vigent.

El Festival de Teatre Grecollatí, organitzat per l'Associació de Professorat de Clàssiques, Prósopon Sagunt, forma part del projecte Ludi Saguntini que es desenvolupa anualment durant una setmana del mes d'abril a la nostra ciutat.
En este festival participen l'Associació Ludere et Discere & Saguntina Domus Baebia, Prósopon, l'Ajuntament de Sagunt, la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, el CEFIRE Sagunt, així com empreses patrocinadores, entitats i personal voluntari.

 L'objectiu dels Ludi Saguntini és acostar la cultura clàssica als estudiants mitjançant obres de teatre d'autors clàssics, així com els tallers i activitats que es realitzen en diferents punts de la ciutat, però que enguany, excepcionalment, tindran en la seua majoria un component telemàtic i virtual.

Així ho explica Jose Manuel Tarazona, regidor d'Educació: «Enguany tornarem a tenir de nou el Festival de Teatre Grecollatí de manera presencial a Sagunt, evidentment amb totes les mesures de seguretat adequades. Com sabem, el Festival de Teatre Grecollatí-Ludi Saguntini és un esdeveniment únic al nostre país, un autèntic referent, amb activitats educatives i culturals d'un enorme valor educatiu orientades cap a l'aprenentatge de la Cultura Clàssica. Hem d'agrair enormement a Prósopon el seu esforç, serietat, responsabilitat i compromís amb l'ensenyament de la Cultura Clàssica i ferma convicció per portar a bon port el Festival de Teatre Grecollatí XXIV Bis a Sagunt, projecte en què s’ha estat treballant durant tot el curs. Esperem que l'any pròxim puguem celebrar el XXV Festival d'una manera especial dins de la normalitat.»

Hi ha tres obres previstes per a la programació i un musical per a l’acte de cloenda. El dia 20 d'abril es representarà una comèdia grega titulada Las Asambleistas de Aristòfanes, pel grup Caligae de Iecla (Múrcia). Pel que fa al dia 22 d'abril, es representarà una tragèdia grega, Antígona de Sòfocles, representada en valencià pel grup Komos, de l'IES Districte Marítim de València. El dia 23 d'abril tindrà lloc una comèdia llatina, Gemelos de Plaute, també pel grup Komos. Quant a la clausura del festival, serà el 19 de juny en el Teatre Romà de Sagunt amb la representació del musical Hércules, que será dut a terme pel grup Athistrión, de Madrid. Este acte será en obert i dirigit a tot el públic. 

«Ens hem reunit amb la directiva de l’Associació Prósopom Sagunt que organitza el Festival de Teatre Grecollatí de Sagunt per a abordar com serà este important festival tenint en compte la situació que vivim derivada de la Covid-19. El festival de cultura clàssica que celebrem a la nostra ciutat és un referent a nivell internacional de la didàctica en el món antic, acosta als estudiants al seu passat i posa en valor el nostre patrimoni cultural. Enguany veiem com la programació s'ha vist afectada, els Ludi Saguntini faran el salt virtual mantenint els tallers i activitats, però el teatre continua avant complint les mesures de seguretat. Així l’estudiantat podrà continuar gaudint de la festa del teatre i la cultura clàssica», explica Dario Moreno, l’alcalde de Sagunt

Tallers de cultura clàssica

Prósopon Sagunt també organitza altres activitats com el Certamen Compitalia, el qual es dividix en tres modalitats diferents: Pausànias, dedicat a un text literari sobre un mite o un fet de l’antiguitat clàssica; Fidias, centrat en un còmic sobre els mateixos temes i Talia, dedicat a una representació breu sobre temes clàssics. També cal remarcar que estes activitats extraescolars i complementàries per a reforçar el currículum, es realitzen en espais oberts com és el Teatre Romà de Sagunt.
S'ha establert una coordinació amb l'Associació Ludere et Discere per a realitzar els tallers de cultura clàssica i Spatia de manera virtual a través de la Officinae. Així mateix, si la situació sanitària ho permet, hi haurà tallers i activitats presencials en la Domus Baebia i el Museu de l'Escena, així com la visita als jaciments.