La campanya ‘Sagunt, l'escenari de la teua història’ aplega a més de 13 milions de persones

L'alcalde i la regidora de Turisme destaquen l'èxit a escala nacional d'esta campanya de promoció turística en mitjans tradicionals i digitals


La campanya de promoció turística ‘Sagunt, l'escenari de la teua història’ ha sigut un èxit. Així ho han confirmat l'alcalde de Sagunt, Quico Fernández, i la regidora de Turisme, Natalia Antonino. La campanya ha aplegat a 13.650.000 persones amb la seua promoció en mitjans de comunicació nacionals, regionals i especialitzats. Pel que fa a les xarxes socials, la campanya ha aplegat a més de 400.000 persones i en general ha tingut un retorn d'inversió valorat en 244.000 euros.

Quico Fernández ha declarat que “el turisme no és només un producte per als visitants, sinó per als teus propis veïns. Treballar bé el turisme en tots els seus àmbits suposa millorar la teua ciutat, i els principals beneficiaris són els teus veïns i veïnes, perquè suposa posar en valor el patrimoni, tindre una bona programació cultural i en definitiva el turisme és una estratègia que este govern i el Govern del Botànic tenen com una de les seues prioritats”.




Natalia Antonino ha considerat que el balanç de la campanya ha sigut “molt positiu. Creiem que Sagunt ja és una destinació consolidada i reconeguda principalment pel seu producte cultural i turístic. Recorde que som Capital Valenciana de la Cultura, Capital Valenciana de la Romanització i primers finalistes dels premis EDEN que concedix el Ministeri amb fons europeus, precisament pel nostre producte turístico-cultural”.



L'impacte de la campanya ha sigut d'un 60% a la Comunitat Valenciana i d'un 40% a Madrid, Barcelona, Saragossa i País Basc. La campanya ha tingut lloc en mitjans com premsa i ràdio, a més de comptar amb bàners i espots en llocs d'Internet. També s'han utilitzat els mitjans propis de l'Ajuntament, com les pàgines web, esdeveniments gastronòmics, vídeos i articles de promoció comercial. D'altra banda, s'ha recorregut a influencers per augmentar la repercussió de la campanya, la qual ha comptat amb el seu propi gabinet de premsa, que s'ha coordinat amb el Gabinet de Comunicació de l'Ajuntament de Sagunt. 

Els mitjans tradicionals utilitzats han sigut la premsa local i regional i la ràdio nacional. En les xarxes socials del Gabinet de Comunicació, la campanya en Facebook ha tingut 259.269 reproduccions de vídeo totals, ha arribat a 370.667 persones i ha tingut 245.841 impressions. En YouTube, els vídeos de la campanya han tingut 84.705 reproduccions i 670.922 impressions. A estes dades caldria sumar les d’altres plataformes i xarxes utilitzades també per la campanya. 

Entre les fites de la campanya, Natalia Antonino ha destacat els actes en commemoració del centenari de la siderúrgia del Port de Sagunt. “És un altre escenari únic que tenim en el nostre municipi. Com sabeu, recentment la gestió ha passat a ser municipal i creiem que és un contenidor cultural impressionant i que havia d'estar dins d'esta promoció com a tal”. 

També ha volgut destacar la celebració en el municipi de “la primera fira gastronòmica a nivell internacional, amb una participació de 1.200 assistents on va haver-hi food trucks, carpes de degustació, marxandatge i visites guiades dins del nostre patrimoni”. 

A més, s'ha donat difusió a l'extensa i diversa programació cultural elaborada per l'Ajuntament de Sagunt.​