
Acció Ecologista Agró, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Sagunt, organitza per al diumenge 18 d'abril, a partir de les 11.00 hores, la jornada d’ecofeminisme
Dona i terra, que se celebrarà en el centre d'educació ambiental i voluntariat La Casa Penya.
Durant el transcurs de la jornada s'aprofitarà per celebrar en un acte conjunt el Dia de la Terra (22 d'abril) i el Dia de la Dona (8 de març), atés que les circumstàncies ocasionades per la pandèmia van obligar a retardar les activitats del programa.
L'agenda del dia compta amb una tertúlia i una performance. La xarrada oberta, sota el títol Què és això de l’ecofeminisme? tindrà com a objectiu definir este concepte i també ressaltar la seua importància en la lluita per la conservació del medi ambient. En ella participaran dones d’AE-Agró i d'altres col·lectius del Camp de Morvedre com la Coordinadora de Dones. Les participants, a través de les seues experiències i coneixements, reflexionaran sobre feminisme, ecologisme i la seua relació.
A més a més, la jornada inclou una acció artística mitjançant una performance organitzada per l'estudiantat de l'institut Clot del Moro de Sagunt que porta com a títol Cuidem Gaia.
Les places són limitades i s'adjudicaran per estricte ordre d'inscripció i una vegada emplenada esta, la reserva ha de ser confirmada per l'organització a través d'un correu on també s'adjuntarà informació sobre el protocol sanitari a complir, així com una sèrie de recomanacions i bones pràctiques. Entre les mateixes figura l'ús de mascareta, que a ser possible es demana que siga reutilitzable per a reduir la petjada ecològica de la jornada.
La Casa Penya és un centre d'educació ambiental i voluntariat situat en la Marjal d’Almenara-Almardà. Es tracta d'una antiga casa arrossera que és propietat de l'Ajuntament de Sagunt i està gestionada per Acció Ecologista Agró.