L'Ajuntament de Sagunt invertix 325.000 euros en la millora dels centres educatius
En total, s'han executat més de 40 intervencions en 13 instal·lacions escolars, mancant una inversió addicional de 94.000 euros entre setembre i desembre
A banda de les activitats previstes per a esta celebració, també està programada una eixida per revisar les caixes niu al riu Palància i una plantació a la Marjal dels Moros
La Colla Verda, el projecte de voluntariat ambiental de l’Ajuntament de Sagunt i Acció Ecologista-Agró, ha programat tres activitats per als mesos de gener, febrer i març.
La primera serà el dissabte, 29 de gener, que se celebrarà el Dia de l’Arbre amb una plantació reivindicativa a Les Escales, cita amb la qual es pretén exigir la declaració del Paisatge Protegit de les Muntanyes Litorals del Palància-Belcaire. Per al mes de febrer, està previst convocar una revisió de caixes niu al riu Palància i, per últim, en març està programada una plantació a la Marjal dels Moros.
«La interconnexió dels ecosistemes que es troben a la capital de la comarca del Camp de Morvedre, des de la mar fins a les muntanyes interiors, és clau per a conéixer la biodiversitat del nostre entorn, així com per a garantir els seus hàbitats i patrons de distribució», segons afirmen. És per això que des de la Colla Verda han programat per a l’hivern tres voluntariats, l’escenari dels quals seran les muntanyes litorals que es troben entre els rius Palància i Belcaire, el mateix riu Palància i la Marjal dels Moros.
En la primera cita, programada per al dissabte, 29 de gener en Les Escales, es celebrarà el Dia de l’Arbre amb una plantació de vegetació autòctona que, a més a més, s’aprofitarà per a reivindicar la declaració del Paisatge Protegit de les Muntanyes Litorals del Palància-Belcaire. Esta iniciativa impulsada per Acció Ecologista-Agró, compta amb el suport de tots els ajuntaments implicats i es troba a l’espera del vistiplau definitiu de la Generalitat Valenciana.
El segon voluntariat de la Colla Verda per a este hivern serà el dissabte, 26 de febrer. Eixe dia, amb l’objectiu de millorar la biodiversitat del riu Palància en el seu tram urbà al pas per Sagunt, es revisarà, s’adequarà, es netejarà i es col·locaran caixes niu que serviran de llar per a diferents espècies d’ocells insectívors.
Finalment, el 26 de març, també dissabte, l’activitat consistix en descobrir la Marjal dels Moros, una zona humida de gran valor inclosa en la Xarxa Natura 2000 i catalogada com a Zona d’Especial Protecció per a les Aus (ZEPA) i Zona Especial de Conservació (ZEC). Amb esta acció, amb la qual finalitzarà la campanya de voluntariats hivernals de la Colla Verda, es plantarà vegetació autòctona i també es descobriràn les aus d’esta zona humida.
Per a participar en estos voluntariats hivernals cal fer una inscripció prèvia, ja que l’aforament és limitat. Els i les interessades en apuntar-se hauran d’emplenar el formulari de cadascuna de les activitats programades i rebre el correu de confirmació de la plaça. A més a més, les persones interessades en acudir a la celebració reivindicativa del Dia de l’Arbre en Les Escales, hauran de punxar el següent enllaç i emplenar el formulari.
Per sol·licitar més informació, es pot contactar amb Acció Ecologista-Agró a través del correu agromorvedre@gmail.com i a través del seu compte de Facebook Agró Morvedre Educació.
En total, s'han executat més de 40 intervencions en 13 instal·lacions escolars, mancant una inversió addicional de 94.000 euros entre setembre i desembre
L'Ajuntament de Sagunt també ha licitat este contracte, que se suma a la inversió en la plaça Vicente Aleixandre del mateix barri
El billarista d'elit va aconseguir el primer lloc en les modalitats Pool bola 9 i Pool bola 10, així com el segon lloc en Pool bola 8