La Mesa de Calidad del SICTED es va reunir ahir 3 de novembre a les 09:00h, en la Sala de Juntes de Camí Reial, amb la finalitat d'aprovar els expedients de les empreses/serveis participants en el projecte.
S'han presentat 42 expedients, només aquells que havien complit amb els compromisos corresponents al seu cicle. De cicle 3 s'han presentat 11 expedients i 18 de cicle 2 que opten a renovar el distintiu. De cicle 1, empreses/serveis que es van adherir enguany s'han presentat 13 expedients que opten a aconseguir el distintiu. Els components de La Mesa han revisat els expedients i donat el vistiplau perquè puguen enviar-se a Turespaña qui en última instància decidirà renovar i atorgar distintius a les empreses adherides a principis de 2016.
Els membres assistents a La Mesa de Calidad han sigut els representants de l'Associació de Comerciants i Empresaris i Industrials de Sagunt i Comarca ACEISYC (José Luis Doblaré), Associació de Comerciants Ciutat de Sagunt (Lola Torrente) i de l'Associació de Comerciants i Professionals de Port de Sagunt ACPS (Pedro Argenti), Eva Beltrán Tècnic de Qualitat de l'Agència Valenciana de Turisme, i per part de l'Ajuntament de Sagunt, Francisco Torrijos, Tècnic de Turisme, en funció de Presidenta de La Mesa la Regidora de Turisme María Giménez i com a Secretària de la taula la Gestora SICTED de la destinació.
S'ha informat a La Mesa del Grupo de Mejora d'enguany, que s'estan realitzant visites guiades al municipi, amb l'objectiu que les empreses serveis coneguen millor a la destinació i siguen millors amfitrions de la ciutat. El 14 de setembre es va realitzar la visita al Patrimoni Industrial i els pròxims mesos es realitzaran les visites al Centre Històric i als Espais Arqueològics. S'ha destacat la labor de les millores realitzades per diverses empreses/serveis referents a la realització de cartes en idiomes i diversos usos de noves tecnologies com a PDA o pantalles digitals per a difusió de la informació, i fins i tot una empresa que premia als seus clients per emplenar enquestes de satisfacció.
D'altra banda, els resultats de les 215 enquestes de destinació que s'han arreplegat en els allotjaments i les oficines de turisme, valoren positivament la relació qualitat/preu del municipi, així com l'hospitalitat, els comerços, l'allotjament, els serveis de restaurant i el servei d'informació turística. Com a punt a millorar, la neteja de la destinació i el transport públic.