Primera reunió de la Comissió d'Emergències del Camp de Morvedre
L'objectiu d'este grup de treball és assegurar la coordinació i comunicació entre els municipis de la comarca davant una possible emergència
Per això s'ha comptat amb la col·laboració de les diverses associacions de comerciants i de la dissenyadora Alicia Fortea, de Alitea Art-mania, i la cantant i compositora saguntina Lourdes Trujillo. El cartell que servirà com a imatge visual de la iniciativa és obra de la primera, mentre que la cantautora ha sigut l'encarregada de crear la cançó original que acompanya a l'espot publicitari que s'ha realitzat per a l'ocasió, i que compta amb la participació i testimoniatges de comerciants de tots dos nuclis. El cartell de la campanya s'inserirà en premsa i també s'emetran tascons en ràdio.
L'alcalde de Sagunt, Darío Moreno, i la delegada de Comerç i Mercats, Ana María Quesada, han presentat este dilluns la campanya junt a la dissenyadora del cartell, Alicia Fortea, en una roda de premsa que ha comptat també amb l'assistència de representants de les associacions de comerciants de la localitat.
Darío Moreno ha destacat alguns dels elements més importants de la iniciativa, com el foment del comerç local i la seua rellevància per a la ciutat, però ha subratllat especialment que per a la seua posada en marxa s'ha comptat amb el talent local, alguna cosa que «és present» en el comerç de la ciutat i que es pot veure també a través dels i les artistes locals, en el cartell o en la cançó. De la mateixa manera ha remarcat el fet que en el seu desenvolupament s'haja prestat especial atenció al detall, una qüestió que considera que és «una cosa que l'artista transmet» en el cartell i que tothom associa al xicotet comerç.
La delegada de Comerç i Mercats, Ana María Quesada, ha recordat durant la seua intervenció que en els establiments del municipi pot trobar-se pràcticament tot el que es necessite comprar, «que a més hi ha comerços amb moltíssima experiència» i que allò que no es trobe en el moment es pot demanar. «Ens ajudaran en tot el que puguen com han fet al llarg de tota la història comercial de la nostra ciutat», ha afegit la regidora, que, així mateix, ha llançat un missatge de responsabilitat a l'hora de comprar, animant que es faça seguint les mesures higienicosanitàries.
Alicia Fortea ha dissenyat un cartell inspirat en la seua mare com a persona cuidadora i protectora, que està pendent dels seus fills sempre, independentment de la seua edat. La forma de cor del dibuix la va triar seguint la línia de les campanyes pel Dia del Pare i Sant Valentí. D'un altre costat, les flors reflectixen la primavera –l'estació en la qual es commemora este dia–, i els seus colors vius i alegres simbolitzen l'alegria de la maternitat. Els detalls de les marietes són una al·legoria de la maternitat, la felicitat, l'abundància, la fecunditat i l'alegria present en diferents cultures, segons ha explicat.
Lourdes Trujillo, per part seua, ha creat expressament per a esta campanya una composició inspirada en el que pensa quan ix al carrer a comprar el pa, a prendre un café amb una amiga o en entrar en una botiga i rebre el tracte personal de les persones que treballen en el comerç local. La compositora local, que actualment viu a Barcelona, assegura que «precisament per això» valora «molt més aqueixes xicotetes coses que fan del dia a dia una cosa tan especial».
Esta cançó, titulada Pequeñas cosas, acompanya a l'espot publicitari que s'ha editat i llançat per a l'ocasió i en el qual participen comerciants del municipi animant a la ciutadania al fet que compre en els aproximadament 600 establiments de Sagunt i Port de Sagunt.
«Hem de creure'ns el valor que tenim en esta ciutat gràcies a les persones tan meravelloses que hi ha», ha manifestat el primer edil, per a qui «fomentar la xarxa de comerç local també és comptar amb tothom en el municipi». Segons assenyalava, «el xicotet comerç al final el que dona és un tracte personalitzat i adaptat a cada persona i és una de les grans fortaleses» que mereixen ser traslladades a la gent i «per la qual la gent ha de continuar apostant», ja que «realment existix un gran valor afegit en el servici que es presta a nivell del xicotet comerç».
Per a Moreno, «és important incidir també en eixe aspecte» i creu que esta campanya ho fa, a més de «continuar secundant amb cada xicoteta decisió la compra en el comerç local» i ressaltar al seu torn «el gran talent que té esta ciutat i eixa atenció al detall que fa únic al xicotet comerç».
Hui s'ha començat amb el repartiment dels cartells, acompanyats d'una carta de la Regidoria de Comerç i Mercats en què s'explica el perquè d'esta campanya i en la qual se sol·licita la seua col·laboració. Igualment, unes altres de les accions que es duran a terme seran la publicació d'anuncis en premsa en premsa i l'emissió a la ràdio.
L'objectiu d'este grup de treball és assegurar la coordinació i comunicació entre els municipis de la comarca davant una possible emergència
Les dos esportistes van guanyar la medalla de plata en la categoria sub-23 del Campionat d'Espanya Camp a Través
En els últims dos anys han sigut un total de 1.026 i s'ha registrat enguany un increment del 35,58 % respecte a l'any anterior