La regidoria d'Agricultura ha obert la convocatòria per a cultivar horts urbans
El termini per a presentar la sol·licitud acaba el 28 de febrer i els beneficiaris de les parcel·les cultivables es triaran per sorteig
La nova campanya de vigilància i control de la velocitat de la Direcció General de Trànsit (DGT) ja està en actiu en el municipi des d'ahir. En esta acció concreta, que finalitzarà el 16 de maig, l'Ajuntament de Sagunt participa de manera activa a través de la Policia Local, intentant conscienciar els conductors i les conductores que el compliment de la normativa, en matèria de velocitat, és un benefici per a tota la societat. La realització de la campanya coincidix amb l'entrada en vigor de la modificació de l'article 50 del Reglament General de Circulació, pel que fa als límits de velocitat en zona urbana. A més, la campanya coincidix amb la celebració de la VI Setmana Mundial per a la Seguretat Viària, que se celebra entre els dies 17 i 23 de maig, davall el lema “Construint carrers per a la vida”.
En este sentit, des de hui el límit de velocitat en vies urbanes serà de 20 km/h en vies que disposen de plataforma única de calçada i vorera; 30 km/h en vies d'un únic carril per sentit de circulació i 50 km/h en vies de dos o més carrils per sentit de circulació. La modificació del Reglament de Circulació en la qual es recullen els límits de velocitat es va aprovar el passat 10 novembre, i amb la finalitat que este canvi fora conegut per la ciutadania i les administracions públiques locals disposaren d'un termini suficient per a adaptar la senyalització i infraestructura, es va establir un termini de sis mesos per a la seua entrada en vigor.
La regidora de Policia Local, Natalia Antonino, ha explicat que la campanya reforça «l'interés de l'Ajuntament de Sagunt, a través de la seua Policia Local, en la col·laboració amb la DGT en totes aquelles campanyes que tinguen per objecte la disminució d'accidents i la minimització dels seus resultats, ja siguen de caràcter personal o material, la qual cosa redundarà de manera positiva en la consecució dels nostres objectius, entre els quals podem destacar la nostra disposició per poder gaudir d'una ciutat segura i sostenible des del punt de vista de la seguretat viària».
D'altra banda, els motius que han portat a la DGT a implantar esta mesura, que ha sigut reconeguda per la Direcció General de Mobilitat i Transports de la Comissió Europea com una mesura positiva que ajudarà a reduir la sinistralitat viària, han sigut: La demanda dels ajuntaments per a tindre seguretat jurídica en aplicar els 30 km/h en les seues localitats; l'augment del 6% en 2019 dels morts en accident de trànsit a les ciutats; el fet que el 82% dels morts en ciutats en 2019 van ser usuaris vulnerables i, finalment, que esta mesura reduix un 80% el risc de morir a conseqüència d'un atropellament. A totes estes raons, se suma que la reducció de la velocitat a les ciutats a 30 km/h és una de les prioritats de l'Agenda 2030 amb l'objectiu de convertir les ciutats en espais més segurs.
En este sentit, la velocitat té una influència directa en l'ocurrència i severitat dels accidents de trànsit. Esta relació ha sigut mostrada en diversos models, especialment en el “Model Potencial" de Nilsson. Este, mostra que un augment de l'1% en la velocitat mitjana dona com a resultat aproximadament un augment del 2% d'accidents amb víctimes, un augment del 3% d'accidents greus i un augment del 4% d'accidents mortals. De fet, segons els últims estudis, portar una velocitat adequada podria evitar una quarta part dels morts en accidents de trànsit.
Així mateix, un altre dels motius pels quals es realitza esta campanya és que si la velocitat del vehicle que impacta és de 30 km/h, el risc de mort del vianant disminuix a un 10%, enfront del risc del 90% si la velocitat és a 50 km/h. A més, la distància de detenció també depén de la velocitat, ja que la distància necessària per a la detenció d'un vehicle és la suma de la distància de reacció més la distància de frenat.
És per això que entre les vies urbanes en les quals es prestarà major atenció en el municipi, ja no sols durant esta setmana sinó també durant la resta d'any, a través de punts dinàmics de verificació de velocitat a petició de diversos col·lectius veïnals, es troben les següents:
Avda. Europa
Avda. Corona de Aragó
Avda. de la Vila
Avda. Advocat Fausto Caruana
Avda. Albert Einstein
Avda. Ingeniero Andoni Sarasola
Avda. Arquitecto Alfredo Simón Gurumeta
Avda. Joan Roís de Corella
Camí de Les Valls (zona urbana)
Avda. dels Rolls
Avda. Sindicalista Juan Torres Casado
Avda. País Valencià
Antigua N-340
Camí Oliveres (accés IES Clot del Moro)
Avda. 3 d’Abril
Avda. Sants de la Pedra
Avda. del Port
Avda. 9 d’Octubre
Avda. Mediterrani
Avda. de la Hispanitat
C/ Illa de Menorca
C/ Alcalá Galiano
Avda. Camp de Morvedre
Avda. Joan d’Àustria
Avda. Montíber
Avda. Corral del Batle
Avda. Alto Horno
Avda. Benjamin Franklin
Avda. Corts Valencianes
El termini per a presentar la sol·licitud acaba el 28 de febrer i els beneficiaris de les parcel·les cultivables es triaran per sorteig
Les dos seus seran els escenaris d'esta jornada el dissabte 15 de febrer a partir de les 9.15 hores
L'objectiu d'este grup de treball és assegurar la coordinació i comunicació entre els municipis de la comarca davant una possible emergència