La Policia Local Sagunt continua amb les campanyes de vigilància i control de la velocitat

Esta nova campanya s'emmarca dins de les dutes a terme en ocasions anteriors i s'inicia dilluns que ve

La Policia Local de Sagunt torna a realitzar una nova campanya de vigilància i control de la velocitat, que s'iniciarà dilluns que ve, amb l'objectiu de conscienciar als conductors i conductores que el compliment de la normativa en matèria de velocitat és un benefici per a tots els usuaris i usuàries de les vies i, per extensió, per a tota la societat.

La regidora de Policia Local, María José Carrera, ha explicat: «Durem a terme una nova campanya de vigilància i control de la velocitat en les nostres vies. És fonamental que els conductors i conductores entenguen que el compliment de la normativa en matèria de velocitat no sols és una obligació legal, sinó també un benefici per a tota la nostra comunitat».

Esta nova campanya s'emmarca dins de les dutes a terme en ocasions anteriors, especialment des de l'entrada en vigor, el passat 11 de maig de 2021, de la modificació de l'article 50 del Reglament General de Circulació, que va establir el límit de velocitat en 20 km/h en vies urbanes que disposen de plataforma única de calçada i vorera; 30 km/h en vies urbanes d'un únic carril per sentit de circulació; i 50 km/h en vies urbanes de dues o més carrils per sentit de circulació.

Després de la seua entrada en vigor, en el període de maig a desembre, el número de morts en sinistres vials a les ciutats en 2021 van descendir un 25% respecte a 2019 (2020 no es considera un any de referència a causa del confinament) el que va suposar 97 morts menys.

La regidora també ha assenyalat: «Hem rebut queixes ciutadanes per problemes de soroll de motocicletes, vehicles que van a altes velocitats, i creiem que esta campanya és positiva. Perquè la seguretat viària és responsabilitat de tots i totes, i només junts podem treballar per a crear un entorn més segur».

A això cal afegir l'augment d'usuaris de vehicles de mobilitat personal a les ciutats, que igualment han de complir les normes de circulació i l'ordenança municipal relacionada amb este tipus de vehicles, expliquen des del departament de Policia Local. I assenyalen: «Convé recordar que compartim un mateix espai i que és important reduir la velocitat per a garantir la seguretat de tots i totes». Així mateix indiquen que «està demostrat que, a menor velocitat, menys possibilitats de morir en un sinistre de trànsit». Per exemple, després d'un atropellament a una velocitat de 30km/h el risc de morir és un 10%. Si la velocitat és de 50 km/h, eixe risc de defunció s'eleva al 90%.

Encara és prompte per a confirmar si s'estan respectant els nous límits de velocitat establits en ciutat, però cal incidir en què tots estos límits estan motivats, indiquen des de la policia. I expliquen que cal tindre en compte «la gran vulnerabilitat d'usuaris com a vianants o ciclistes». El respecte i la cura cap als més febles han de prevaldre en la mobilitat, que d'altra banda han de circular pels llocs autoritzats i de manera correcta.

Segons la DGT, esta mesura és probablement de les més importants que s'han dut a terme en els últims anys i la seua implantació ha tingut molts avantatges, com la recuperació d'espais per a la convivència, la reducció del soroll i la millora de la qualitat de l'aire. Darrere hi ha tot un projecte de ciutat, esta mesura pot afavorir la retirada de senyals de trànsit a les ciutats i fins i tot la supressió de semàfors.

Per a la DGT, esta mesura ha de ser el catalitzador que pose en marxa tota una sèrie de reaccions que van cap a la ciutat que tots volem, es tracta d'un pas avant per a una ciutat més humana i més sostenible, ja que l'automòbil no pot ser la forma habitual de moure's a la ciutat.

Per tot això, des de la Policia Local de Sagunt es prestarà major atenció a este tipus de vies del municipi, ja no sols durant esta campanya, sinó també durant la resta de l'any a través de punts dinàmics de verificació de velocitat. S'actuarà en les vies on s'ha detectat major volum de trànsit rodat, així com en les quals presenten un major nombre d'incidències i requeriments de serveis.

Entre les vies principals controlades es troben: Av. Europa, Av. Corona d'Aragó, Av. de la Vila, Av. Advocat Fausto Caruana, Av. Albert Einstein, Av. Enginyer Andoni Sarasola, Av. Arquitecte Alfredo Simón Gurumeta, Av. Joan Roís de Corella, Camí de Les Valls (zona urbana), Av. dels Rolls, Av. Sindicalista Juan Torres Casado, Av. País Valencià, Antiga N-340 (travessia), Camí Oliveras (accés IES Clot del Moro), Av. 3 d'Abril, Av. Sants de la Pedra, Av. del Port, Av. 9 d’Octubre, Av. Mediterrani, Av. de la Hispanitat, C/ Illa de Menorca, C/ Alcalá Galiano, Av. Camp de Morvedre, Av. Joan d'Àustria, Av. Montíber, Av. Corral del Batle, Av. Alt Forn, Av. Benjamin Franklin, Av. Corts Valencianes, C/ Pedres Blaves, C/ Emilio Llopis, Av. Palmosa, C/ Mar Negre, Av. Vall de Segó i C/ Ausias March.