Ixen a licitació els treballs per a posar en marxa el Museu Industrial i de la Memòria Obrera
El valor estimat del contracte s'ha pressupostat en un poc més de 405.000 euros amb impostos inclosos
Amb esta actuació es pretén substituir l'espècie Lagunaria patersonni per altres menys agressives. A estos treballs se li suma l'adequació d'escocells per a la nova replantació després de les festes de Pasqua
El Servici de Jardins de la Societat Anònima de Gestió SAG està duent a terme els treballs de retirada de l'arbratge al carrer Fumarell, segons han informat des de l'empresa pública municipal.
Actualment, eixa zona compta amb arbres de l'espècie Lagunaria patersonni, una varietat que produix molèsties relacionades amb la salut, com una espècie de pèls molt fins que es claven en la pell, generant picors i al·lèrgies a les persones que passen prop dels arbres.
La substitució d'esta espècie per altres menys agressives eliminarà les molèsties que, actualment, este tipus de varietat està causant entre els veïns i veïnes de la zona.
Després d'estos treballs, que ja porten en marxa aproximadament una setmana, la SAG procedirà també a l'adequació dels escocells per a la futura replantació, garantint que l'arbre puga créixer de manera adequada i que s'integre en l'entorn.
En este sentit, l'objectiu final és aconseguir que els arbres es desenvolupen sans i assegurances en estos nous espais, proporcionant les millors condicions de seguretat, ambientals i ornamentals possibles per al gaudi per part de la ciutadania.
Esta última fase està prevista per a la setmana vinent, una vegada finalitzada tota la retirada de l'arbratge.
Per al regidor de la SAG, Roberto Rovira, «amb esta actuació pretenem, d'una banda, garantir la salut i el benestar de tots els ciutadans i ciutadanes i per un altre, continuar sent referents en el respecte i la cura dels nostres espais verds, on l'arbratge forma part essencial de les nostres polítiques de sostenibilitat».
El valor estimat del contracte s'ha pressupostat en un poc més de 405.000 euros amb impostos inclosos
Membres de la Corporació Municipal, del funcionariat, de col·lectius i la ciutadania han guardat un minut de silenci en senyal de repulsa i condemna
Serà a les 19 hores i la ciutadania podrà seguir-lo en directe a través de YouTube, les xarxes socials i de manera presencial